..

20 Mayıs 2011 Cuma

İzmir Köfte Tarifi

                                    İzmir güzel şehir güneşi bir ayrı güzel, denizi bir ayrı , tarihi , kızları, hatta köftesi... tabi ben bugün sadece köftesini sizlerle paylaşacağım. Keşke orda olsaydım da fotograflarla başka güzelliklerini de paylaşabilseydim. Ankara bugün kapalı yağmurlu falan işte Ankara burası böyle. Ay bak orda olasım geldi şimdi, ben bugünlerde daha bir sever oldum güneşi, dondurmayı, kumları...
                                   Neyse bırakayım tatil hayallerini de köftemizin tarifine geçeyim.Esasında bir çoğunuz biliyorsunuzdur bu köfteyi hatta eminim çok da güzel yapanlarınız vardır içinizde. Ben yinede paylaşayım belki bir yeni gelin açarda ona yardımcı olmuş olurum fenamı :)

Köfte için malzemeler: 
500 gram kıyma, bir orta boy soğan, birdiş sarımsak, bir yumurta, karabiber, kırmızı pul biber, tuz, yarım demet maydonoz ve bir bardak ekmek içi( ben köfteler için kurutulmuş ekmekleri robotta çekip halihazırda köftelik ekmek içi bulunduruyorum), bir kaşık salça, birkaç tane patates, iki domates, iki biber.

Gelelim Yapılışına:
  1.  Öncelikle kıymayı, derin bir kaba koyuyoruz, içine rendelediğimiz soğanı havanda dövdüğümüz sarımsağı, yumurtayı, doğradığımız maydanozu ve ekmek içini,tuzu ve baharatları birlikte yoğuruyoruz. Bir kenarda beklemeye bırakıyoruz.
  2. Patateslerimizi elma şeklinde doğruyoruz.(benimkiler küçük olduğu için dörde böldüm) Tuzluyoruz.
  3. Patatesleri kızgın yağda kızartıyoruz, çok fazla kırmızı olmadan alıyoruz.
  4. Köftelere bilinen şekli verip (biraz kalın olsunlar) patateslerin ardından onları da az kızartıyoruz.
  5. Tepsinin en altına kızartılan patatesleri onun üstüne köfteleri diziyoruz. Aralarını domates ve biberle süslüyoruz.
  6. Salçayı biraz suyla inceltip içine tuz ekliyoruz ve içine su,biraz da sıvıyağ koyuyoruz. Yaptığımız bu karışımı tepsimize ekliyoruz.
  7. Pişirmek üzere fırına koyuyoruz.
Not: Zaten hepsi kızarmış olduğu için fazla pişirmeye gerek yok. Eğer üstü fazla kızarsın istemiyorsanız önce alüminyum folyalı biraz pişirin sonra biraz da folyosuz  pişirin. Biberler ve domatesler pişince tamamdır. Afiyet olsun..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorum var