..

10 Haziran 2011 Cuma

Havuçlu Fırın Makarna

         

             Yıllar önce yapmıştım ilk kez bu tarifimi. Babam çok beğenerek yemişti, bazen hala ister benden yapmamı. Kulağa tuhaf gelse de havuç makarnaya yakışıyor. Pişse bile ayrı bir kıtırlığı oluyor. En çok onu seviyorum ben.
            Ayrıca o zamanlar makarnanın kaşarı yerine bizim kendi yaptığımız köy peynirini koyuyordum ki bu ayrı bir güzellik veriyor. Tabi şimdi o köy peyniri bulamasamda kaşarla idare ediyorum. Sizin eğer daha çeşnili bir peyniriniz varsa onu kullanabilirsiniz fakat kaşar gibi erimesi gerekiyor.

Malzemeler:
Yarım paket istediğiniz makarna, 1 orta boy havuç, 100 gram kaşar rendesi, 200 gram dana eti (yumuşak yerlerinden),   1/2 yemek kaşığı salça, tuz.

Yapılışı:
  1. Makarnayı biraz diri olacak şekilde tuzuyla birlikte haşlıyoruz.
  2. Etleri kuşbaşından biraz daha küçük parçalara ayırıyoruz. Yağda kısık ateşte hafifçe kavuruyoruz. (Dikkat edin fazla kurumasın)
  3. Havucu rendeleyip hafif kavuruyoruz.
  4. Haşlanan makarnamızı süzdükten sonra bir tencereye biraz yağ koyup 1/2 salçayı kavuruyoruz ve hemen üstüne makarnamızı ekleyip biraz daha kavuruyoruz.(İçine bu esnada çeşnili peynir varsa biraz peynir eklerseniz lezzeti artar)
  5. İçine etleri ve havuçları ekleyip bir iki karıştırdıktan sonra hafif yağlı tepsimize alıyoruz. Üzerini kaşar rendesiyle kapatıp kaşar eriyene kadar fırında tutuyoruz.
                                                AFİYET OLSUN ....


1 yorum:

  1. merhabalar ben tam bir makarna aşığıyımm..her gün yesem bıkmam derler ya aynen öyle..havuçlu fırın makarna hiç denememiştim..vaktim olduğunda deniycem merak ettim..bol bol tarif var, bloğun çok güzel bir o kadarda faydalı, takipçinim..
    bende yemekler yok ama banada beklerim :))..

    YanıtlaSil

yorum var