..

13 Ağustos 2011 Cumartesi

Fındıklı Şekerpare


                      Oktay Usta'dan aldığım bu tarif tarafımca denenmiş olup tavsiye edilir dostlar. Ben hep şekerpare yapmaktan korkmuştum. Ya güzel olmazsa  yada içi kuru kalırsa diye. Bu sefer her şeyi göze aldım misafirlerimin olduğu bu ramazan akşamına tatlımı fındıklı şekerpareden yana kullandım. Tadı da tam istediğim gibi oldu.

Malzemeler:
3 yumurta(birinin beyazı hamura sarısı üzerine olacak),3çorba kaşığı oda sıcaklığında margarin, 1 çay bardağı sıvıyağ,1 çay bardağı irmik, 1su bardağı pudra şekeri,1 su bardağı toz fındık(robotta çekilmiş),1 vanilya,1 kabartma tozu.
Şerbeti İçin: 5 bardak su,4 bardak şeker, bir dilim limon

Yapılışı:

  1. 2 yumurtayı kırıyoruz diğer yumurtanın beyazını da hamura ekliyoruz.Margarin sıvıyağ, irmik, pudra şekeri, robottan çekilmiş fındık,vanilin, kabartma tozunu ekliyoruz. Biraz yoğurunca unu azar azar aldığı kadar ekliyoruz. Kulak memesinden biraz daha yumuşak bir hamur olması gerekiyor.
  2. Şerbeti için su ve şekeri ocağa alıyoruz. Şerbetimiz kaynayınca kıvama geldiğini şöyle anlıyoruz: kepçemizi şerbete sokuyoruz. Kepçedeki en son damla biraz bekleyip düşerse bilin ki şerbet olmuştur.
  3. Hamurdan ceviz büyüklüğünde bezeler kopararak istediğimiz şekli veriyoruz. Üzerine daha önce ayırdığımız yumurta sarısını sürüp çatalla biraz bastırmadan çiziyoruz.
  4. 180 derece fırında üzerin kızarıncaya kadar pişiriyoruz.
  5. Şerbet bu arada ılımaya bırakılmıştı.Fırından çıkarttığmız şekerpareleri biraz havalandıktan sonra şerbetliyoruz. Üzerini kapatıp şerbetini almasını sağlıyoruz. Afiyet Olsun

5 yorum:

  1. Elinize sağlık.Çok nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  2. şerbetli tatlılara bayılıyorum ellerine sağlık bu tarif le bende deniyecem çok güzel görünüyor
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. görüntü süper eminim lezzetide öyledir ellerin dert görmesin canım
    mutlu bir hafta geçirmen dileğiyle...

    YanıtlaSil
  4. çok seviyorum tatlıları ama yapamıyorum. elim hiç yatkın değil yada ben öyle diye diye öyle oldu :))

    YanıtlaSil
  5. merhabalar ellerinize sağlık bu tarifinizi bir kaç kere denedim ve sonuç mükemmel ,favorilerimiz arasına girdi ailece:))çok teşekkür ederim bloğumdada paylaştım ve linkinizide verdim,selamlar sevgiler hayırlı ramazanlar

    YanıtlaSil

yorum var