..

6 Kasım 2011 Pazar

Bayram İkramlıkları Truf


                             Herkese iyi bayramlar tekrar.Allah kurbanlarınızı ve dualarınız kabul etsin inşallah.Rabbim yenisine erdirsin.Bu bayram ikramlıklarımı kendim yapmak istedim ve truf tercih ettim.Dolapta bizim yaramazların fazla bekletmiyeceğini düşünüce dün gece yapmaya karar verdim işte bu yüzden bayramdan önce paylaşmak nasip olmadı.Ben bu tarifi Mutfak Maceraları Sitesinden aldım hemen hemen aynısını yaptım. Sizlere de öyle vereceğim. Sevgilerimle...

Malzemeler:1 paket krema(200ml),160 gr bitter çikolata( paket),1 adet kakaolu kek(3bardak),1/2su sardağı dövülmüş ceviz
Sosu için:200 gram bitter cikolata, dövülmüş fındık,1/2 bardak kadar süt.

Yapılışı;

  1. Keki blendırdan geçirdim.
  2. Kremayı tencereye alıp içine 2 paket bitter çikolatayı ekleyip erittim.Biraz soğuttum.
  3. İçine blendırdan çektiğim kekleri 3 su bardağı ekledim.1/2 bardak fındık içini ekledim ve karıştırdım.Dolapta 1-2 saat beklettim.
  4. Buzdolabından çıkarıp elimle şekil verdim. Yağlı kağıda yerleştirdim.Bu arada 200 gram bitter çikolatayı benmari usulu erittim tam akışkan olmadığı için azar azar süt ekledim fazla akışkan ve fazla katı olmayınca ocaktan alıp biraz sıcağı çıksın diye bekledim.
  5. Şekil verdiğim trufları çikolataya batırıp aldım biraz daha soğusun diye bekledim ve üzerlerine fındık içi serptim.Dolaba kaldırdım.
Dolapta 1  gece beklettim ve daha da bekleyince daha lezzetleniyor. Afiyet Olsun...


4 yorum:

  1. Iyi bayramlar.

    YanıtlaSil
  2. iyi bayramlar eline sağlık

    YanıtlaSil
  3. Bayramın kutlu olsun canım sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Hepinizin bayramını ben de kutluyorum.Kızılcık şurubu, nilgünün dünyası, çeşnici handan hepinizi öpüyorum sevgilerimle...

    YanıtlaSil

yorum var