..

24 Kasım 2011 Perşembe

Lahana Sarması


                 Lahana sarması her zaman bir telaşlı gelir bana. Eminim benim gibi düşünen çok insan vardır. Fakat onu da diğer kış sebzeleri gibi yemenin başka şekilleri olduğu halde, en çok tercih ettiğimiz şekli her zaman sarması oluyor.Kızlarım bile bunu çok seviyorlar ki malesef bizimkiler çok seçici, yemek konusunda.Aslında bunun etlisini seviyorum. Fakat yine çocuklar yüzünden et koyamıyorum. Yoksa yemiyorlar. Bu şekliyle yemeye alışkın olduğumuz için bize çok güzel geliyor. Sizin böyle bir sorununuz yoksa bence mutlaka et koymalısınız.
Bu tarifimi yine cacaronblog.blogspot.com/  Çay Kahve Bahane Etkinliğine gönderiyorum.Sevgilerimle...
Malzemeler:
1 orta boy lahana,2 su bardağı pirinç,2 orta boy kuru soğan,2 yemek kaşığı domates salçası,4 çay kaşığı sebze çeşni,yarım demet maydanoz,karabiber, pulbiber, reyhan.

Yapılışı:

  1. Lahanalar ayrılır ve yıkanır, su dolu büyükçe bir tencerede haşlanır. Süzgece alınır, üzerine su gezdirilir.
  2. İç hazırlaması yaprak sarması gibi. Önce soğanlar ince ince kıyılır bir tavada yağda kızartılır, daha sonra yıkanmış pirinçler ilave edilir.Salça ve baharatlar ve sebze çeşnisi ilave edilir.
  3. İnce ince kıyılmış maydanoz hazırladığımız iç harcımız biraz ılınınca ilave edilir.Sarmaya başlanır. 
  4. Tencerenin dibine biraz lahana yapraklarından koyarız. Sardığımız lahanaları dize dize elimizdeki malzememizi bitiririz.En son üzerine salça ve biraz tuz eklediğimiz suyumuzu koymadan önce yağını koyarız. En son suyunu koyup pişirmeye bırakırız. Pişme süresi lahanaya göre değişiyor. Bakıp karar vermek bence en iyisi. Afiyet Olsun.


5 yorum:

  1. Tam kapatıyordum ki gözüm fotoğrafa ilişti akşam akşam aç aç en sevdiğim yemek karşımda:)Ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  2. çok teşekkürler arkdaşım yalnız bırakmadığın için..ellerine sağlık ..hemen paylaşıyorum :)

    YanıtlaSil
  3. ellerinize sağlık,sarmalar harika olmuş,ben hiç böyle muntazam saramıyorum :(
    teşekkürler,sevgiler,hayırlı cumalar...

    YanıtlaSil
  4. http://belguzaranne.blogspot.com27 Şubat 2012 09:21

    elınıze sağlık ensevdığım dolma

    YanıtlaSil
  5. Belgüzar anne teşekkürler canım. ben de çok severim etli etsiz fark etmez. sevgiler canım...

    YanıtlaSil

yorum var