..

21 Ocak 2012 Cumartesi

Galeta Unlu Poğaça


 Galeta Unlu Poğaça'yı ilk kez yedim. Çok beğendim. Yapılışı ve pratikliği açısından dar zamanlarda kurtarıcı olacak gibi görünüyor. Denemeniz dileğiyle.
Malzemeler: 1 su bardağı yoğurt, 1 su bardağı sıvıyağ, 1 kabartma tozu,1 yumurta, 1 tatlı kaşığı tuz, aldığı kadar un.
İç Harcı İçin: 250 gram kıyma, 1 tane kuru soğan, 1 tutam maydanoz,tuz, karabiber, kekik.
Üzeri İçin: 3 çorba kaşığı galeta unu, yumurta beyazı.

Yapılışı:

  1. Yoğurt, sıvıyağ, yumurta, tuzu bir kaba al. Kabartma tozunu  da katıp, azar azar un ekleyerek hamur yoğur. Kulak memesi yumuşaklığında olsun. Üzerini bir nemli bezle ört.
  2. Bu arada iç harcı hazırlamaya başla. Kuru soğanı ince ince kıyıp tavada biraz sıvıyağ yardımıyla kavur, kıymayı ekle az biraz kavur. Ocağın altını kapat, karabiber, kekik ekle.Biraz ılınsın.
  3. Hamurdan yumurta bezeler al ve elinde içli köfte yapar gibi oy. İçine hazırladığın harcı koy. Kapat. Üzerini önce yumurta beyazına sonra galeta ununa batır. Tepsilere diz. 180 derecede  üzeri kızarıncaya kadar pişir.Afiyet olsun....

8 yorum:

  1. Eveet çok güzel oluyor ve kurtarıcı..
    Ellerine sağlık canım..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. bencede harika bir tarif canım.çokta güzel görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Selamünaleyküm gönderdiğiniz tarifinizin içinde mutfakincisine gönderdiğinizi de belirtmeniz gerekiyormuş. Tarif için çok teşekkür ederim devamını da beklerim.
    Allah'a emanet olun..

    YanıtlaSil
  4. Çok değişik, ben hiç böyle bir tarif denememiştim. Mutlaka yapacağım.

    YanıtlaSil
  5. Çok severim bu poğaçayı, içine bütün harçlar yakışıyor,patates peynir..

    Ellerine emeklerine sağlık..

    YanıtlaSil
  6. bende bu tarifi yemiştim ve çok beğenmiştim:) ellerine emeklerine sağlık...

    YanıtlaSil
  7. Yine harika bir görüntü, sabah sabah pek iyi olmadı bu enfes şeyleri görmem:)Ellerine sağlık canım. sevgilerle...

    YanıtlaSil
  8. galete unu cogu yerde cok lezzet veriyor nedenini cözemedim daha :)
    amaaa bu cok basitmis en yakin zamanda denemek isterim .
    sevgilerimle

    YanıtlaSil

yorum var