..

23 Ocak 2012 Pazartesi

Kuş Lokumlu Kurabiye


              Hem hindistan cevizli hem lokumlu. "Kurabiyelerim farklı olsun bu kez" diyenlere güzel bir alternatif.
              Bu tarifim de Mutfak İncisi bloğunun ev sahibi olduğu Çay Kahve Bahane Etkinliğine gönderiyorum.

Malzemeler: 125 gram tereyağ, 1 çay bardağı sıvıyağ, 1 yumurta, 6 çorba kaşığı pudra şekeri, 1 çorba kaşığı yoğurt, 2 çay kaşığı kabartma tozu,3 su bardağı un,2-3 çorba kaşığı hindistan cevizi, İsteğe göre 2 çorba kaşığı gülsuyu.
Üzeri İçin: 1 kase hindistan cevizi, 1 yumurta beyazı.

Yapılışı:

  1. Oda sıcaklığında tereyağı derince bir kaba alıyoruz. İçine sıvıyağ, yumurta, pudra şekeri, yoğurt, hindistan cevizi, kabartma tozu ve gülsuyunu döküyoruz.İyice karıştırıyoruz.
  2. Azar azar unu ekliyoruz. Hamuru yoğuruyoruz. İçli köfte gibi ortasını oyup içine kuş lokumlarından koyuyoruz. Ağzını kapatıp önce yumurta beyazına sonra hindistan cevizine batırıp 170 derecede hafif pembeleşinceye kadar pişiriyoruz. Afiyet olsun...


50 yorum:

  1. Teşekkürler, değişik tadıda bi okadar güzeldir eminim ellerine emeğine sağlık..
    Her zaman beklerim sağol varol..

    YanıtlaSil
  2. mımmmm enfes görünüyor.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. mımmmm enfes görünüyor.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Bir de yanına tavşankanı çay, ohhh deymeyin keyfime. Nefis olmuş canım, ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık hayatım..nefis görünüyorlar..sevgiler

    YanıtlaSil
  6. etkinlik 6 şubatta emine ablada bitiyor sanırım okullar açılmış olucak,sende müsaitsen 8 şubat 22 şubat tarihleri arasında olur ne dersin,haber verirsen sevinirim :)

    YanıtlaSil
  7. elifcim ben geldim.
    nasılsın canım
    bana gelmişsin
    yoğun bir haftasonu geçirince
    sana anca gelebildim
    ne hoş kurabiyeler
    lezzet patlaması
    :))))
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. iyiyim sağ ol canım.bazen böyle yoğunluk oluyor ne yapalım teşekkürler yorumuna...

    YanıtlaSil
  9. Adaşım ben hindistan cevizli lokumu, kurabiyeyi pek severim. Ne yaptın sen hepiciğini birleştirip hizmeti ayağıma getirmişsin, ellerine sağlık, yarasın:)

    YanıtlaSil
  10. canımm bu aralar canım nasıl hindistancevizli kurabiye istiyor anlatamam bir türlü elim değmedi şimdi görünce off off hepsini yemek vardı. ellerine sağlık tatlım

    YanıtlaSil
  11. Nefiss bir görüntü,ellerine sağlık canım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Ellerine sağlık.Çok sevdim bu tarifi.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. tamda çay içerken oldumu bu cnaım.bakıp bakıp kalmak.harika olmuşlar ama uzanıp alamadım.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  14. ellerine sağlık canım:)
    kuş lokumu renk renk ne güzel görünür dimi kurabiyenin içinde:)

    YanıtlaSil
  15. Canım benim ellerine sağlık harika kurabiyeler olmuş..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  16. LOKUMLU KURABİYE YAPMAK İÇİN ALDIĞIM LOKUMLAR BİRER İKİŞER YENİLDİ YOKSA ÇOK YAPASIM VARDI ELLERİNE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  17. günaydın canım,kabul etmene sevindim,o zaman senin adına hazırlarım yeni yazıyı tarifleri nasıl alacağını ben sana anlatırım,davetiyeyi ve yazıyı mail atarım olurmu,fazla sıkılmana gerek yok,takıldığın yerde yardımcı olurum seve seve :)
    cboxa bıraktığın mail adresini kullanıyorsan ona yollarım ilk fırsatta...

    YanıtlaSil
  18. lezzet içinde lezzet harika olmalı ellerine sağlık
    sevgiler dostçakal

    YanıtlaSil
  19. ellerine sağlık, nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  20. degisik bir kurabiye, denemeli. ellerine saglik canim.

    YanıtlaSil
  21. Aldım kuş lokumlu kurabiyenden canım..
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  22. lokum içinde eriyormu acba merak ettim farklı bir tarif ellerine sağlık elifcim...

    YanıtlaSil
  23. şehrinazcığım içinde lokum erimiyor güzel oluyor sevgiler canım

    YanıtlaSil
  24. şu hindistan cevizi girdimi işin içine güzeldir o lezzet ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  25. Merhabalar iadeyi ziyarete geldim bloğuma geldiğiniz ve yaptığınız yorumlar için çok teşekkür ederim.Bloğunuzu çok beğendim işime yarayacak çok güzel tarfileriniz var ellerinize sağlık takipteyim
    sevgiler

    YanıtlaSil
  26. hoş geldin haşkumaş beğendiğine sevindim her zaman beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
  27. CANIM ELLERİNE SAĞLIK NEFİS BİR KURABİYE
    KIYIR KIYIR OLDUĞU HALİNDEN BELİ SEVGİLER :)

    YanıtlaSil
  28. Ellerinize sağlık,sevgilerrr.

    YanıtlaSil
  29. nefis görünüyor,ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  30. lokumlu kurabiyeleri her daim görürdüm ama bir türlü yapma durumum olmadı bakalım artık ne zaman yapabilirim, senin yaptıkların leziz görünüyor canım ellerine sağlık =)

    YanıtlaSil
  31. ellerine sağlık canım afiyet olsun sizlere...
    kusuruma bakma uzun zamandır gelemiyorum ziyaretine okumuşsundur bloguma yazdım nette sorunlar oyüzden..çok öpüyorum...sevgiler

    YanıtlaSil
  32. Instead of just listing the person's name, add a dollar limit to your Christmas list and respect that amount. And with its latest innovation in multimedia device, it has definitely outdone itself. The foregoing does not mean to suggest that we should not come to our own conclusions about any of the above matters. [URL=http://lopolikuminp.com ]kilowatts[/URL] To do this, have them choose any recently written paper; the first draft of a personal narrative would be a great place to begin. In March Uranus finally ceased it's previous 7 year cycle of bringing change and uncertainty into your career and general life direction sector and began transiting a progressive, futuristic sector related to your hopes and dreams.

    YanıtlaSil
  33. ellerine sağlık arkadaşım,iyi hafta sonları..

    YanıtlaSil
  34. Gülsulu eminim çok hoş bir aroması olmuştur,elinize sağlık

    YanıtlaSil
  35. Merhabalar:-) blogunuzu yeni kesfettim,ve tarifleriniz birbirinden güzeller.
    Ellerinize saglik.
    Hemen takipe aliyorum:-)
    Banada buyrun gelin insallah
    Sevgiler
    Ekin mutfagi

    YanıtlaSil
  36. Bende gül lokumlu bir tarif var, ama onda hindistan cevizi yok.Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  37. Arkadaşım ellerine saglık çok nefif olmuş gül lokumu tarifini denicem

    YanıtlaSil
  38. Merhaba,
    blog aleminde yeni biri olarak blogunla yeni tanistim.Hos bir blogun var...Izleme listeme aldim

    Sende buyur gel istersen....Sevgiler

    YanıtlaSil
  39. canım harika bir malzeme listesi ortaya mis gibi kurabiyeler çıkarmışsın yine ellerine sağlık:)
    mutlu haftalar

    YanıtlaSil
  40. pek leziz görünüyor bu kurabiyeler. ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  41. Lezzetli olmuşa benziyor. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  42. Nasılsın nerelerdesin bir haftadır yayın yapmamışsın inşaallah hasta değilsindir ?

    YanıtlaSil
  43. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  44. Bana e postanı yazarmısın
    ben mesajı silmiştim

    YanıtlaSil
  45. hiç duymamıştım kuş lokumlu kesinlikle denicem enteresan geldi bana :))

    ellerine sağlık canım sevgiler...

    YanıtlaSil
  46. ellerine sağlık arkadaşım nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  47. Elif merhaba nasılsın? unutmadın dimi etkinliğimiz yarın kısmetse sende başlıyor,hadi sen duyuru yazını yayınla bende yayınlamaya gidiyorum...görüşmek üzere canım kolay gelsin,sevgiler,güzel bir etkinlik olmasını dilerim :)

    YanıtlaSil
  48. etkinlik ev sahibeliğin hayırlı olsun. Bol katılımlı olur inşallah.

    YanıtlaSil
  49. Simply wish to say your article is as surprising.
    The clearness in your post is just spectacular and i can assume
    you are an expert on this subject. Well with your permission allow
    me to grab your RSS feed to keep up to date with forthcoming post.
    Thanks a million and please keep up the gratifying work.


    Here is my blog post - funny pictures of animals :: :
    :

    YanıtlaSil

yorum var