..

25 Şubat 2012 Cumartesi

Fırında Patates Topları


          Güzel hafta sonları canlarım. Dünkü masadan paylaşacağım ilk tarif gelen yorumlar doğrultusunda Fırında Patatesli Toplar oldu. Daha önce de dediğim gibi bu tarifi Sevgiden Esintiler'den almıştım. Uzun zamandır yapılmayı bekliyordu. Patatesi değişik bir şekilde değerlendirmenin yolu diye düşünüyorum. Ben  Sevgi'nin tarifinin aynısını uyguladım. Size de öyle vereceğim.

Şimdi gelelim malzeme listesine:
1 kg patates, 2 yumurta(birinin sarısı üzerine)1/2 su bardağı kaşar rendesi,1 yemek kaşığı tereyağ,2 silme kaşığı galeta unu,1/2 çay kaşığı köri,tuz ve karabiber, ben bir çay kaşığı da kabartma tozu ekledim.

Yapılışı:

  1. Patatesler haşlanır, ezilir.
  2. Bir yumurtanın sarısı hariç bütün malzeme karıştırılır ve yoğurulur. Elde yuvarlak şekil verilir.
  3. Tepsiye yağlı kağıt serilip üzerine patatesler yerleştirilir. Üzerine yumurta sarısı sürülerek isteğe göre çörekotu yada susam dökülür. 
  4. Önceden ısıtılmış fırında 180 derecede kızarıncaya kadar pişirilir. Afiyet Olsun...
Bu tarifi Çay Kahve Bahane Etkinliği yeni ev sahibesi Sevgili Elif'in Defterinden'e gönderiyorum. Adaşıma kolaylıklar diliyorum...

21 yorum:

  1. görüntüsü kadar lezzetinin de güzel olacağından şüphem yok.en kısa zamanda deneyeceğim,teşekkürler..

    YanıtlaSil
  2. ELİFİM BEN GELDİM
    CANIM ÇOK GÜZEL GERÇEK SÖYLÜYORUM
    MUSADENLE ALDIM
    MMMM MİSSS
    ELLERİNE SAĞLIK
    BENİM GÖNÜL DOSTUM
    MUHABBETLE KAL
    :)))

    YanıtlaSil
  3. Elifcim çok güzel olmuş poğaça gibi, ellerine sağlık canım..
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. selam canim cok hosuma gitti patates toplari inan en kisa zamanda deneyecegim
    sana güzel bir hafta sonu gecirmeni dilerim
    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. denemek lazım pek leziz ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. bencede patatesi değişik bir şekilde değerlendirme ve sunma yolu canım ellerine sağlık en kısa zamanda bende deneyeceğim bence et yemeklerininde yanına yakışacaktır

    YanıtlaSil
  7. değişik bi tarif olmuş resimlerden poğaça gibi görünüyor:))ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  8. Çok güzele benziyor, üstelik fırında olması pratik. Deneyeceğim, ellerine sağlık adaşım:)

    YanıtlaSil
  9. dün tarif olmayınca sevgi'den esintilerde çok aradım ama bulamadım. şimdi hemen aldım tarifi. ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. blogunuz cok güzel ya insanın gözü doyuyor :))) takipcinizim artık

    YanıtlaSil
  11. elifim ellerine sağlık canım hiç böyle denemedim patatesi değişik bir yöntem
    denicem sevgiler :)

    YanıtlaSil
  12. Çok güzel olmuş.Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  13. çok güzel birtarif canım.harika görünüyor.ellerine sağlık.sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  14. öyle nefis görünüyorlar ki....

    YanıtlaSil
  15. Arkadaşım ellerine saglık o kadar güzel leziz iştah açıcıki hemen ekranda uzatip kolumu alası geliyo insan afiyet olsun

    YanıtlaSil
  16. Merhaba, Söke pazarından otlar isimli yazıma yaptığınız yorumda ne kadar cahil olduğunuzu yazmışsınız.Hiç öyle şey olur mu? Kim bilir sizin oralarda bizim bilmediğimiz ne otlar var.Ben Nazilli'de oturuyorum.Söke Nazilli'ye 1.5 saat uzaklıkta bir ilçe.Orada daha çok Girit kültürü olduğu için aynı il Aydın'a bağlı olduğumuz halde yayınladığım bu otlar Nazilli'de yok.Ben de sırf bu değişik otları alabilmek için Söke'deki işimi Söke'nin pazarı olan Çarşamba gününe ayarladım. Selamlar.

    YanıtlaSil
  17. nihal hanım sizi takip etmek istiyorum ve bu otları da tanımak tabi. sizden öğreneceğim daha pek çok şey var. sağ olun.sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. Elifcim güzel yorumun icin tesekkürler.Seffaf makarnayi sormussun.Ben yurtdisinda yasadigimdan burada hemen hemen tüm marketlerde var.Ama yaptigim TR deki kuzenimden Türkiyede'de bulundugunu ögrendim.Büyük marketlerde veya migroslarda bulabilirsin.Sevgiler

    YanıtlaSil
  19. ellerinize saglik elifcim gozum doydu sayenizde :)))

    YanıtlaSil
  20. Nefis görünüyor, ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  21. Misafirlerim gelecek düsüne bilirim bunu yapmasini aslinda ellerien saglik canim

    YanıtlaSil

yorum var