..

17 Şubat 2012 Cuma

Mısır Unlu Muffin

TARİF NO:89
 Arkadaşıma,Çay Kahve Bahane Etkinliğimize gönderdiği tarif için çok teşekkür ediyorum ve sevgilerimi sunuyorum. Onun birbirinden güzel tariflerini görmek isterseniz Lezzetli Somunlar'ı  tıklayabilirsiniz.


Bu tarifimi Tombul Tarifler Çay Kahve Bahane Etkinliği'ne gönderiyorum..

Mısır ununu daha çok tuzlu çöreklerde kullanmayı seviyorum aslında ben. Fakat geçenlerde arkadaşımın kızına doğum tebriğine giderken öyle acilen tatlı bir şey yapmam gerekti ki, böyle bir tarif çıkıverdi ortaya..Pek de güzel oldu. Hafif tatlı, yumuşacık..Çayın yanına güzel oluyor ama ben kahveyle de çok yakıştırdım doğrusu. Tercih de keyif de sizin.. Afiyet olsun.. 

Malzemeler:
*************
3 yumurta
1 su bardağı şeker 
2 su bardağı süt
Yarım su bardağı sıvıyağ 
4 su bardağı mısır unu 
1 paket kabartma tozu 

Yapılışı:
***********
*Yumurtalarla şekeri iyice çırpın. Süt ve zeytinyağını ekleyip karıştırın. Mısır ununu ve kabartma tozunu da ekleyip sıvı karışıma yedirin.
*Muffin kaplarına veya kalıbına paylaştırıp önceden ısıttığınız 175 derece fırında üzerleri kızarana kadar pişirin. Ilındıktan sonra kaplardan çıkarıp servis yapın.. 
*Mısır unu, glutenden fakir bir un türüdür, bu nedenle kolay maya tutmaz. En iyisi kabartma tozuyla kullanmaktır. İlla ki mayalı yariflerde kullanmanız gerekiyorsa, beyaz unla karıştırmanız ve hatta öncesinde mısır ununu kaynama noktasına gelmek üzere olan suyla ıslatıp şişirmeniz gerekmektedir. Böyle bir ekmek tarifini, yaptığımda mutlaka paylaşacağım sizinle..

3 yorum:

  1. Asıl ben teşekkür ederim canım benim..Bilgi de sevinç gibidir, paylaşıldıkça çoğalır. Kendine saklanmasının bir anlamı yoktur:)) Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. tombul tariflerim nasılsın arkadaşım, dostum
    :))))))
    cuman mübarek olsun
    ............................
    arkadaşa başarılar
    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Elifcim
    etkinlikte kolaylıklar dilerim...
    Tarim hazır sayılır son bir kaç düzeltme ve link verip yayında olacağım ama sanırım sorum var bloggerde link veremiyorum birazdan tekrar deniyeceğim ..
    Bi ara tarifi alıp yayınlıyabilirsin canım.
    Bu arada harika tarifler gelmiş....

    YanıtlaSil

yorum var