..

17 Şubat 2012 Cuma

Portakallı İrmik Helvası

TARİF NO:84
 Arkadaşıma,Çay Kahve Bahane Etkinliğimize gönderdiği tarif için çok teşekkür ediyorum ve sevgilerimi sunuyorum. Onun birbirinden güzel tariflerini görmek isterseniz Mutfak İncisi'ni  tıklayabilirsiniz.


Portakallı İrmik Helvası




En pratik tatlılardandır irmik helvası. Portakal suyu ve kabuğu ilave edince çok güzel ve değişik bir lezzet oldu. Herkese tavsiye ederim. Bu tarifimi ise Çay Kahve Bahane Etkinliği ev sahibesi olan tombultarifler.blogspot.com'a ve 72.Porselen Demlik ve Çay Saati etkinlik ev sahibesi olan guloannemutfakta.blogspot.com'a gönderiyorum. Yayınlarında başarılar diliyorum..

Malzemeler
2 Su bardağı irmik
2 portakal kabuğu rendesi (ince rendelenmişve 1 portakalın suyunu içine sıkıcaz)
2,5-3  yemek kaşığı margarin
2-3 su bardağı süt

Şerbet için 
1,5 su bardağı su + 1,5 su bardağı toz şeker


Üzeri için
Hindistan cevizi ve Toz Şam Fıstığı

Yapılışı
* Genişçe bir tencereye margarini ve irmiği alalım iyice kavuralım.
* Portakal rendesini ilave edelim biriki karıştıralım.
* Ben şekerpare şerbetim kalmıştı onunla beraber süt ilave ettim çok güzel bir lezzet verdi ama siz sütü, şekeri ve suyu kaynatın helvaya yavaş yavaş ilave edin.
* Beş dakika karıştırın ocağı kapatın. 10-15 dakika dinlensin. Tart kalıbı kullanarak değişik şekillerde sunum yapabilirsiniz.
* Üzerine hindistancevizi ve toz şam fıstığı serpin  servis yapın.
* Afiyet olsun..   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorum var