..

7 Şubat 2012 Salı

Puf Puf Poğaça

TARİF NO:10
Arkadaşıma,Çay Kahve Bahane Etkinliğimize gönderdiği tarif için çok teşekkür ediyorum ve sevgilerimi sunuyorum. Onun birbirinden güzel tariflerini görmek isterseniz Sevdalı Tatlar'ı tıklayabilirsiniz.



2 yumurta -bir tanesinin sarısı ayrılacak
1,5 su bardağı sıvıyağ
2 Yemek kaşığı tozşeker
2 su bardağı süt
1 su bardağı yoğurt
yarım paket yaş maya
1 tatlı kaşığı tuz,
1 tane haşlanmış patates ( rendelenmiş )
Un
Susam,Çörek otu

İlk etap da sıvı malzemeleri ( sıvıyağ,yoğurt,süt) , yumurtaları, tuz ,şeker ve mayayı iyice karıştırıyoruz.
Karıştırma kabına aldığımız unu havuz şeklinde acıp içine sıvı malzemeler ile eritmiş olduğumuz mayalı karışımı döküyoruz üzerine patatesimizi ilave edip yoğuruyoruz.
Hamur elimize yapışacak yumuşaklıkda olacak.
Hamurdan küçük bezeler kopartıp yuvarlıyoruz ve tepsiye diziyoruz.
Tepsiyi ılık bir ortamada bekletiyoruz iyice tepsi de mayalandıkdan sonra yumurta sarısını sürüp üzerine susam , çörek otu serpip fırına alıyoruz.
Fırın önceden ıstılmış olmayacak.
Poğaçalarımız kızarıncaya dek pişiriyoruz.

5 yorum:

  1. CANIM TARİFİMİ YAYINLADIM,GELİP ALABİLİRSİN,KOLAY GELSİN...

    YanıtlaSil
  2. Canım bol tarifli güzel bir etkinlik olmasını diliyorum.Biliyorsun bende ev sahipliği yaptığım için yeni bir tarif yayınlayamıyorun http://guloannemutfakta.blogspot.com/2011/11/arap-dili-pogaca.html tarifimle destek olmak istiyorum kolay gelsin arkadaşım

    YanıtlaSil
  3. canım etkinliğin için tarif ekledim. Gelip almanı bekliyorum. Kolaylıklar diliyorum.

    YanıtlaSil
  4. canım kolay gelsin,ne güzel tarifler gelmiş gönderen herkesin yüreğine sağlık,teşekkürler,seninde emeğine sağlık canım,selamlar :)

    YanıtlaSil
  5. gerçekten pamuk gibi görünüyor canım.ellerine sağlık.afiyet bal olsun.sevgiler.

    YanıtlaSil

yorum var