..

10 Şubat 2012 Cuma

Tarçınlı Kurabiye

TARİF NO: 34
Arkadaşıma,Çay Kahve Bahane Etkinliğimize gönderdiği tarif için çok teşekkür ediyorum ve sevgilerimi sunuyorum. Onun birbirinden güzel tariflerini görmek isterseniz Umut Sepeti'ni tıklayabilirsiniz.



urabiyeleri görünce ''Hmm ben bunları daha önce de görmüştüm.'' diye gelebilir aklınıza eğer umutsepeti'nin ilk günlerindeki takipçilerdenseniz.:)
 Zira  henüz çiçeği burnunda bir bloggerken  aklıma düşen kurdelalı kurabiyeleri yapınca  içimde oluşan büyük sevgi seli eşliğinde bir çırpıda paylaşıvermişim sizlerle..
Dün, geçmiş yazılara bakıp kalp kurabiyeleri görüp, yazıyı okuyunca, birden o günler canlandı gözümde..
Hazırladığım tarçınlı kurabiye hamurunun yarısını kurdelalı kalplere çevirip sunmak istedim yine ,yeniden...
Feriha ablamın o gayretlerini bir kez daha anımsayıp koşa koşa gittim ziyaretine,cafe pepelayı ne kadar da çok özlediğimi farkettim..
O günden bugüne uzanan süre içerisinde ne kadar güzel şeyler yaşadığımı..
Ne kadar içten ,samimi insanlar tanıdığımı..
Hala da devam ediyorum üstelik yaşamaya, tanımaya..
Kandil çekilişi vesilesiyle  görüştüğüm Ayşe'yi bana Allah gönderdi gibi bir his oluşuyor aklıma her gelişinde.:) 
 O güzel fotoğraflarına baktıkça belki birgün ondan böylesi güzel fotoğraf çekmenin inceliklerini öğrenebilirim diye çocuksu bir sevince garkoluyorum:)
Herşeyin Rabbimin dilemesiyle olduğunun bilinciyle sonsuz teşekkürler sunuyorum O'na bana bu güzellikleri yaşattığı için..
  Muhterem ablacığımdan bir yorum alıyorum ve yabancı bir sitede kendimi Cafe Fernando ve Soframız gibi şahane sitelerin olduğu 8 Harika Türk Yemek Blogu arasında  görüyorum..
Şaşırıyorum..
Hayret ediyorum..
Gözlerime inanamıyorum..
Ve tahmin edersiniz ki çook mutlu oluyorum..
Her ne kadar kendimi hakikatte o listeye layık bulmasam da, farkedilmek,beğenilmek ve kardeşinin başarısıyla mutlu olan bir güzel yürek tarafından haberdar edilmek ziyadesiyle sevindiriyor beni..
Bunlar  çok güzel şeyler..
Rabbim bu güzelliklerden mahrum bırakmasın bizleri..

 Aslında kurabiyenin görüntüsü tamamen farklıydı ve içerisinde incir vardı.Fakat ben sırf şu kurdelaya sarıp sarmalayabilmek için :) böyle şekil verip incirini es geçtim.
Kurdela bir yere mi kaçıyordu? Hayır.:)
Başka kurabiye tarifi mi yoktu düpedüz ? Elbette vardı.
E peki neydi benim acelem :) İşte onu bilmiyorum.Bildiğim tek şey bu kurabiyeleri dünya tatlısı arkadaşım Fatime'de yedikten sonra, hemen yapıp paylaşmak istediğim..
Şimdi beynime gelen sinyaller diyor ki;

- Sen bu kurabiyelerin birazını incirli,bir kısmını kurdelalı yapsan da  kalanını sarmalasaydın ya kurdelaya...
Ben de diyorum ki: Şimdi mi söylenir bu? :) 
Vallahi tam da şuan düşündüm bunu,ben bunu neden akıl edemedim ki.:) Havalar soğuk malum,aklımda donuyor demek bi yerde.:)
Böyle durumlarda kullanılan en uygun geçiş cümlesi ''Sağlık Olsun.''la konuyu bağlayıp tarifimi 72.Porselen Demlik Çay Keyfi Etkinliği'ne ev sahibeliği yapan Güloanne'me ve Çay Kahve Bahane etkinliğine ev sahibeliği yapan Tombul Tariflerarkadaşıma gönderiyor ve her ikisine de kolaylıklar diliyorum.

TARÇINLI KURABİYE
malzemeler:
  • 250 gr tereyağ
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 şeker kaşığı tarçın
  • 1 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un
Hazırlanması:
  1. Yoğruma kabımıza oda sıcaklığında bekletilmiş tereyağ,sıvıyağ,pudra şekerini koyup azar azar un ekliyoruz.
  2. Tarçın ve kabartma tozunu da ilave ederek yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğuruyoruz.
  3. Yoğurduğumuz hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlayıp şekil verip yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizerek hafif pembeleşene kadar pişiriyoruz.
  4. Eğer dilerseniz,içerisine ceviz veya  incir koyup poğaça şekli vermek suretiyle tarifi zenginleştirebilirsiniz.
Hepimize sağlık,huzur,mutluluk ve güzel şeylerle dolu günler diliyorum..
Sevgiyle kalın,sevgi de sizinle :)

2 yorum:

  1. Arkadaşım etkinliğinde çok güzel tarifler var hepsi birbirinden güzel
    en kısa zamanda ben de katılıyorum
    bana da yer açın :))

    YanıtlaSil
  2. gel be yıldız kim tutar seni:) sevgiyle kal...

    YanıtlaSil

yorum var