..

21 Şubat 2012 Salı

Yaban Mersinli - Fındıklı Fincan Keki

TARİF NO:110
 Arkadaşıma,Çay Kahve Bahane Etkinliğimize gönderdiği tarif için çok teşekkür ediyorum ve sevgilerimi sunuyorum. Onun birbirinden güzel tariflerini görmek isterseniz Anne Eli Gibi'yi  tıklayabilirsiniz.


Herkese musmutlu bir hafta diliyorum..

  Haftaya nefis mi? nefis tatlı mı? tatlı ,bir kekle başlayalım dedim ve başlıyorumda.Bu nefis keki yapalı bayağı bir zaman olmuştur,garibim taslakta bekleye bekleye harap oldu:)
Halbuki yayınlamak içinde ne kadar sabırsızlanıyordum,olmadı mı olmuyor işte.

   Neyse efendim en azından bunu şuan başaracağımdan eminim,bu keki size nasıl anlatsam eksik kalır gibi geliyor bana ,o kadar nefis bir kek oldu ki ben bile bayıldım,o kadar yani.
  Şimdi diyeceksiniz ki nesi farklı bildiğimiz fincan keki,yok valla değil,ben bunu tamamen doğaçlama yaptım mesela yağsız herşeyi yavan kabul eden eşimden korkarak biraz yağ ilave ettim,fındıklı ,e birde yaban mersini var içinde.
  İçinde az miktarda olsa yağ olduğu için daha yumuşak oldu ve korktuğum gibi olmadı fincanlardan kolayca çıkarıverdim buna ben bile şaşırdım..
  İlerleyen zamanlarda değişik malzemelerlede deneyip paylaşacağım inşallah.Mutlaka denemelisiniz ,şiddetle tavsiye ediyorum..
Bu arada yine bol fotoğraflı bir post sizleri bekliyor bakalım beğenecek misiniz??

  Ayrıca tarifimi ''çay kahve bahane etkinliğine'' elif arkadaşıma ve  p.d.ç.s. etkinliği için gülo anne 'ye gönderiyorum ve kolaylıklar diliyorum..   


YABAN MERSİNLİ ,FINDIKLI FİNCAN KEK

MALZEMELER


1 adet yumurta
2 yemek kaşığı sıvıyağ
1,5 çay bardağı süt
1,5 çay bardağı toz şeker
2,5 çay bardağı elenmiş un
3 yemek kaşığı kakao
1/2 çay bardağı fındık kırığı
1/2 çay bardağı kuru yaban mersini
1 adet kabartma tozu
1 paket vanilin


YABAN MERSİNLİ ,FINDIKLI FİNCAN KEKİ
 
HAZIRLANIŞI


   Öncelikle şekeri ve yumurtayı  güzelce çırpalım,ardından yağını ve sütünüde ekleyip biraz daha çırpalım.Elenmiş un,kabartma tozu,vanilin karışımınıda ekleyip tahta kaşıkla karıştıralım,en son kakao,fındık kırıklarını,kuru yaban mersininide ekleyip biraz daha karıştıralım ve iyice yağlayıp unladığımız fincanlara yarısını geçecek kadar dolduralım,hatta ben taşsın diye daha fazla doldurdum..
  


YABAN MERSİNLİ ,FINDIKLI FİNCAN KEKİ

   Fincanları tencereye yerleştirip yarısına gelecek kadar su doldurup,üzerine bir havlu yada temiz bir bez örtüp kapağını kapatalım.
  Bu aşamada havlu yada bezle üstünü kapatmak çok önemli yoksa buharı keklerin üzerine akar.
Su kaynayana kadar orta ateşte ,su kaynadıktan sonrada kapağını mümkün olduğunca açmadan en kısık ateşte pişirelim.kürdan testinden geçirip ocağın altını kapatalım..

YABAN MERSİNLİ, FINDIKLI FİNCAN KEKİ
 
  Tencerenin kapağını açıp biraz ılımasını bekleyip fincan keklerimizi çıkaralım.Fincanı iyi yağlayınca keki çıkarmak çok zor olmuyor,ben hafifçe yanından bıçak geçirdim,hafifte altına doğru ittirirseniz keki kolayca kurtarabilirsiniz.Ben çıkarırken hiç sorun yaşamadım ,şekilleri bozulmadı bile diyebilirim.


YABAN MERSİNLİ ,FINDIKLI FİNCAN KEKİ

AFİYET ,ŞEKER OLSUN...

1 yorum:

  1. çok yaratıcı fincan kek ilk kez görüyorum...
    çok güzel görünüyor, elinize sağlık, bir deniycem en kısa zamanda...


    sevgiler

    YanıtlaSil

yorum var