..

16 Şubat 2012 Perşembe

Zebra Kek- 2

TARİF NO:82
Arkadaşıma,Çay Kahve Bahane Etkinliğimize gönderdiği tarif için çok teşekkür ediyorum ve sevgilerimi sunuyorum. Onun birbirinden güzel tariflerini görmek isterseniz Mini Mutfaktan'ı  tıklayabilirsiniz.



Ne zamandır aklımda olan zebra keki denedim sonunda. Ve  yapımı eğlenceli, hoş görünen ve lezzetli bir kek oldu.  Biliyorum neredeyse her blogda olan bir tarif ama bende de olsun istedim.



Tarif şöyle: 3 yumurta ve 1 bardak şeker mikserle çırpılır, ardından 1 bardak sıvı yağ, 1 bardak meyveli gazoz, 3 bardak un ve 1 paket kabartma tozu eklenir. Kıvama gelen kek hamuru eşit şekilde ikiye ayrılır hamurlardan birine 2 kaşık kakao eklenir. Diğer hamura ise portakal kabuğu rendelenir.  Yağlanan borcama kepçe yardımıyla ortadan başlanarak sırayla bir kaşık kakaolu bir kaşık portakallı kek hamurundan dökülür, kek hamuru bitene kadar bu şekilde devam edilir. Bıçak yardımıyla üzeri dilimlenir gibi yapılarak ebru şekli verilir. Kızgın fırında 170 derecede pişirilir.
 Çay kahve bahane etkinliğine gönderiyorum bu tarifi

2 yorum:

  1. Cok zarif bir görüntü... ellerinize saglik... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  2. banada bir uğrar mısın canım:)
    hayırlı cumalar...

    YanıtlaSil

yorum var