..

8 Nisan 2012 Pazar

Çağlalı Salata (Bahar Salatası)

             
                   Merhabalar Sevgili Dostlarım, nasılsınız bakayım?  Malum önü gelen yaz. Ben de bu aralar kendi çapımda kilo verme ve incelme derdine düşmüş durumdayım. Akşamları ekmek yok artık, yemekler azar azar koyuluyor, çok uzun olmasada yürüyüş ve biraz da spor, metabolizmayı hızlandıran çaylar, bol su içimine daha bir dikkat ediliyor falan... Yukardaki resimdeki ise,  benim, öğlen yediğim yegane yemek.

                Gerçi bu salatayı yaptığım 20 gün falan olsa da buna benzer salatalarla geçiştiriyorum öğle yemeğimi. Sırada bekleyen daha ne salatalar var bende. Çağla zamanı geçmeden bunu paylaşmak istedim sizlerle.
                Biraz internette araştırma yapınca, anladım ki çağlayı salataya ekleyen ilk kişi ben değilmişim. Bilmediğim bir başka şey ise çağlanın yararları idi. Annemlerin evlerinin önünde evin boyundan büyük 3 tane badem ağacı vardı. Biz minicikken başlardık yemeye, badem oluncaya kadar sürdürürdük bunu. O günlerden gelen bir alışkanlık mıdır nedir çağla bende baharı çağrıştıran bir meyvedir. İşte bu yüzden " Bahar Salatası " dedim adına.
              Yararlarına gelince;    * Yüksek dozda C, E vitaminleri ve selenyum içeriyormuş.
                                                        *Bağışıklık sistemini güçlendirerek, hem kanserden koruyormuş, hem de kanser tedavisinde kullanılıyormuş. 
                Velhasıl çağla zamanı, her gün bir avuç çağla yemek bağışıklığı güçlendiriyormuş arkadaşlar.
                      
              İçine katılacak şeyler size kalmış aslında. Yine de sen neler kattın derseniz:

Malzemeler: 1 küçük boy icebergin yarısı, 1-2 silor salatalık, 5-6 tane çağla, biraz mor lahana, 1 küçük boy haşlanmış patates, 1 kaşık nar ekşisi, 2 kaşık erik ekşisi sosu, isteğe göre birkaşık kadar antep fıstığı.

Not: Salatayı yapmaya başlamadan önce,çağlaları yıkayıp üzerine hafif tuz ekip elimizle hafifçe ovamakta yarar var. Böylece çağlayı salataya eklemeye hazır hale getirmiş oluyoruz.

Yapılışı:
Icebergi doğra, mor lahanayı ince ince doğra, çağlaları ince ince doğra patatesi ve salatalığı doğra, en son üzerine nar ekşisi ve erik sosunu ekle. İstersen biraz tuz ilavesi yap, istersen 1 kaşık da zeytinyağı ekle. Afiyetle ye

18 yorum:

  1. Elifçim; bu çağlayı Denizli'liler kullanıyorlarmış böyle salatalarda, sıkmalarda falan. İlginç geldi doğrusu, ellerine sağlık.. Ayrıca el açması börek konusunda önerilerin için çok sağol ablacım. Aklımın bir köşesinde bulunduracağım:)

    YanıtlaSil
  2. çağla mı, salatada mı? başka zaman olsa hadi canım sen de , derdim ama sen yapmışsan vardır bir güzelliği, denemek lazım:)))

    YanıtlaSil
  3. Allah yardımcın olsun beslenmeye dikkat etmek gerekir salatanda çok güzel ve besleyici..
    İdeal kilona ulaşırsın inşaallah. Ümrede çok kilo veriliyormuş artık geldiğimde koruma derdine düşerim bir haftam kaldı çok heyecanlıyım :)

    YanıtlaSil
  4. Bana uyar.Çok beğendim salatanı.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  5. sevgili lezzetli somunlar, yine her zamanki gibi beni bilgilendirdin ben gerçekten çağlanın salatada kullanıldığını bilmiyordum ama herhalde çok tuhaf birşey yapmış olmadım. Şimdi biraz araştırdımda hem çok yararı varmış hem de salatası yapılabiliyormuş.
    ozax bu benim tercihim ama senin damak tadına uyup uymadığına demeden karar veremezsin tatlım belki bana hoş gelen senin hoşuna gitmiz sen bilirsin canım
    emine kaya demek bir hafta kaldı. inşallah umduğundan da güzel bir umre ziyareti yaşarsın sevgilerimi gönderiyorum sizlere

    YanıtlaSil
  6. bana gore butun salatalar enfes,bu da oyle ellerine saglik,sevgilerle.

    YanıtlaSil
  7. Enfes görünüyor, tam benlik bir salata, ellerine sağlık. sevgilerle...

    YanıtlaSil
  8. tarif çok hoş, zaten ben tam bir çağla delisiyimdir :)) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  9. Hazır bende diyetteyken bu salata tarifi süper oldu. Nefis görünüyor. Şu kilolardan bir an önce kurtuluruz inşallah. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Çok değişik hoş bir salata olmuş, denemem lazım.Çünkü benim blogum tamamen sağlıklı tarifleri paylaşıyor.Yalnız aklınızda olsun, ufak bir hatırlatma yapayım.Yıllar önce diyetisyene gitmiştim, tam çağla bademin çıktığı haftaydı.Ben yıkadım,geldim gittim yedim.V ertesi hafta kilo veremedim, sonunda diyetisyen siz kaçamak yapmışsınız dedi ve yazmamışsınız. Ben tabii ki ağzıma attığım çağlaların kalorisi yok diye yazmamışım.Aman siz siz olun benim yaptığım hatayı yapmayın.
    Sevgilerle

    YanıtlaSil
  11. ıhlamurcum iyiki söyledin bak ben bunu da bilmiyordum. bugün sizlerin sayesinde ne çok şey öğrendim. neyse bu çağlalar kilo vermek için değil de bağışıklığı artırdığı için yenmiş olsun o zaman çünkü bu konu diğerinden daha önemli bence :)

    YanıtlaSil
  12. olsada yesek. Pek güzel.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  13. CANIMIN İÇİ SAĞLIK VİTAMİN DEPOSU YAPMIŞSIN
    :)
    TEŞEKKÜR EDERİM BEN ALDIM:)

    YanıtlaSil
  14. elifcimm ellerine sağlık:)
    ne hoş bir salata olmuş bu..
    tattım ucundan..
    öpüyorum canım..
    sevgiiler..

    YanıtlaSil
  15. gerçekten çok güzel canım.bakarken bile cezbediyor.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. ferah ferah bir salata olmuş. ellerine emeklerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  17. BBu saltaya rastlamam tam da benim de rejime başladığım haftaya denk geldi. Çağla bulabilirsem hemen alıp yapacağım. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  18. çağlayı duyunca okuyunca :) ağzım buruşuyor benim hemen ama yaa :D

    eline sağlık canım

    YanıtlaSil

yorum var