..

7 Mayıs 2012 Pazartesi

Balkabaklı Mısırunlu Sütlü Tatlı (Glutensiz Beslenenler İçin)

                  
                                 
                             1 Mayıs'ta komşum doğuma gitti. Kızlarını da bana göz kulak olmam için tembihledi. Anneleri doğumda olan bu minikler için, akşamdan hazırladığım  tatlıydı, Mısırunlu Sütlü Tatlı.
                             Küçükken kızıma mama hazırladığım zamanlarda, bazen mısır unuyla muhallebi yapardım. Aklıma ordan düştü aslında. Mısır unu yapısı gereği yumuşak bir un. Genelde balıklarda kullanmaya alışık olduğumuz bu tadı bizimkiler de yadırgamadılar değil.
                              Yayınlayıp yayınlamamak konusunda tereddütler yaşadım ilk önce. Sonra düşündüm ki, glutensiz beslenmek zorunda kalan (çölyak hastalığı gibi)  hastalar var. Belki onlara göre bir tarif olabilir yada fikir verebilir.
                             Neden balkabağı dediğinizi duyar gibiyim. Birincisi akşam akşam verdiğim bir karardı sütlü tatlı yapmak ve elde hali hazırda yapılmış bir kabak tatlısı vardı. İkincisi, buzluktaki stokları tüketme çabası diyebilirim. Bunun açıklaması ise; ben daha önce yaptığım, artan kabağın fazlasını buzluğa kaldırmıştım. Şimdi artık bu buzluktaki sebzeleri, meyveleri tüketme konusunda hummalı bir çabaya giriştim.Bir gün önceden hazırlamış olduğum balkabağı tatlısını, muhallebinin tabanına koymak aklımda yoktu. O an ortaya çıktı. Buzluklar boşalsın ki yeni tazeliklere yer açılsın öyle değil mi?





Malzemeler:
  • 1 kg süt
  • 2 kaşık mısır unu
  • 3 kaşık pirinç unu
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 tatlı kaşığı dolusu tereyağ
  • 1 paket şekerli vanilin
  • Üzerini süslemek için ceviz
  • Tabanına koymak için istediğiniz bir meyveli yada çikolatalı tarzı bir tatlı









Yapılışı:
  1. Sütü tencereye alıp içine mısır unu, pirinç unu ve şekeri katıp karıştırıyoruz.
  2. Ocağa alıp başında durarak sürekli karıştırıyoruz. Koyu kıvama gelince içine tereyağ katıp karıştırıyoruz. İndirdikten sonra vanilin katıyoruz.
  3. Kaselerin tabanına robotta çekilmiş balkabağı tatlısını (yada herhangi başka bir malzemeyi ) 1 kaşık koyup, üzerini düzleştiriyoruz.
  4. Sütlü tatlımızdan bir kepçe alıp kaselerin üzerine ekliyoruz. En üstünü istediğimiz bir malzemeyle süslüyoruz. (Ceviz uygun olacaktır bence, benim evde yoktu ben fıstık kullandım.)
Not: Tatlıyı bir gece buzlukta bekletmekte yarar var. Afiyet Olsun...

                         

29 yorum:

  1. o kadar güzel görünüyor ki...eminim tadı da muhteşemdir:)))eline sağlık!

    YanıtlaSil
  2. Şu an o kadar güzel göründü ki gözüme.Fıstıkta çok güzel olmuş bence.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. çok güzel gözüküyor canım.ellerine sağlık sevgiler....

    YanıtlaSil
  4. bal kabağım yok ama ne olacak şimdi
    ne zaman deneyeceğim ben bunu,yapılırmı bu bana
    nefis görünüyor,ellerin dert görmesin canım

    YanıtlaSil
  5. görüntü büyüledi beni,saat geç olduğu için yapımı yarına ertelendi :))
    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  6. görüntü iştahımı kabarttı. ne olecek şimdi :)))bende kızlarıma mama diye ne çok yapardım .halada severler ..elinize sağlık çok güzel bir düşünce sevaba girdiniz..

    YanıtlaSil
  7. Çok da iyi yapmışsın harika bir tatlı çıkmış ortaya.
    Ellerine sağlık Elifcim..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Tatlı çok güzel olmuş,fıstık süslemeye ayrı bır güzellik katmış eminim tatdıda harıka olmuştur. bal kabagının oldugu bır lezzet kötü olmaz.Çocuklar için harıka bir sunum olmuş,anneleride inşallah yeni kardeşleriyle döner evine.

    YanıtlaSil
  9. Canim bek ben neden balkabagi demiyorum..
    Sadece bir tabak istiyorum..
    Cookkk lezzetli gozukuyor ayrica uzerindeki fistik oy oy..
    Eline saglik olsun canim..
    Dogum yapan arkadasa da hayirli olsun diyorum..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. Bence balkabağı çok yakışmıştır. Nefis bir tatlı olmuş. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Usta ahçıları bile kıskandıracak bir tarif ve görüntü
    ellerine sağlık canım ..
    Not : Kuplarına bayıldım :))

    YanıtlaSil
  12. Harika bir görüntü,nefis bir lezzet olduğu belli oluyor ellerine sağlık canım.
    Dün akşam 2 kere geldim yorum yazamadım,İnşallah bu sefer gelir.
    Canım sayfamda ödülün var seni bekliyor.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. görüntü muhteşem eminim tadıda öledir ellerne sağlık

    YanıtlaSil
  14. görüntü şahne canım ne diye tereddüt ediyorsun ben çok sevdim:)
    sevgiler öpüyorum seni..

    YanıtlaSil
  15. Renk uyumuna bayıldım canım, bence enfes görünüyor, ellerine sağlık. Mutlu haftalar...

    YanıtlaSil
  16. Tam bir bomba. Renklerde harika
    Ellerine sağlık
    Tam benlik bir tarif
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  17. balkabakli cok da leziz olmustur bence ellerine saglik,cok guzel gorunuyor.olsa inan iki kup yerdim ben.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım teşekkür ederim güzel yorumuna sevgiler benden

      Sil
  18. elifim hamaratım şefim ellerine sağlık benim için mükemmel yapmşsın
    :))))

    YanıtlaSil
  19. ben balkabagını çok severim ama evdekiler pek sevmedigi için çok az pişiririm.ama bu tarifi deneyecegim bakalım belki bu sefer severler.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eylemciğim sen istersen normal muhallebi olarak yapabilirsin ben mısırunu tercih ettim ama çocuklar buna biraz önyargıyla yaklaşıyorlar. yine de zevk senin

      Sil
  20. iyi ki yayınlamışsın,bu hastalık olan bir tanıdığım vardı,ama bal kabağı nereden buldum,2 haftadır arıyorum bizim pazarda-yok,yok.
    Çok iyi yapmışsın çocuklara göz kulak olmuşsun canım benim,iyi yürekli arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de öyle düşündüm. çölyak hastalığı çok meder birşey Allah kimseye vermesin. Onlar sadece mısır unu, pirinç unu gibi bazı unları yiyebiliyorlar. İnşallah birilerinin işine yarar.

      Sil
  21. Allah allah balkabagi ve misirunu yakistimi birbirlerine. Merak ettim. Denemek lazim. sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gungör hanım aslında çocuklara mama dönemlerinde veriyoruz. ama büyüyünce iş değişiyor damak tadı gelişiyor tabi. Yukarda da belirttiğim gibi ben bu tarifi vermekte tereddüt ettim fakat glutensiz yaşayanlara göre bir tatlı olsun diye yayınladım. Eğer önyargınız varsa,yarım ölçüde denemenizi tavsiye ederim. teşekkürler...

      Sil
  22. Görüntü çok şık olmuş ama bende mısır ununa karşı biraz ön fikirliyim...Bende balkabaklı bir tatlı yapmıştım herkez çok sevmişti benimde buzlukta durur bende buaralar boşaltma cabasındayım...Bu tatlı için glutensiz beslenenelere bir fikir olsun demişsin ya...bence başlığa mutlaka ekle gogleda arama yapılırken tatlın çıkar canım...Bana yazdıkların çok hoşuma teşekkür ederim...Destek olmadan olmuyor..Bu işi nedense ortaklı yapıyorlar butik pastacılıkta yani...Bide sana bir haberim var sana yorum yazarken eşim işten geldi ve elinde bir kağıt okul başlama yaşı 66 aydan başlıyor ve Eylülde 66 ayını doldurmuşsa veriyorsun...eğer daha küçükse üzülme ama hemen kreşe göder...çok faydasını göreceksin...sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EVet canım bugün o haberi ben de duydum. Ama benim kızım 66 ayı dolduruyor 13 günle. O da erken doğdu, normal zamanında doğsaydı bak yırtmıştık. Ayrıca başlık önerin için teşekkür ederim ekledim sevgiler

      Sil
  23. Canım balkabağına bayılırım ellerine sağlık harika sevgiler.Ben seni izlemeye almamışım hemen alıyorum her zaman beklerim:)))

    YanıtlaSil

yorum var