..

28 Mayıs 2012 Pazartesi

Bulgur Köfteli Sebze Yemeği


                  Bugün itibariyle hastaneye gideceğiz. Bengisu'nun geçen hafta yaptırdığımız göz muayenelerinin sonucunda hangi işlemler yapılacak doktorumuz bize söyleyecek. Dualarınız benimle olsun dostlarım. Korkuyorum ameliyat diyecekler diye. Nihayetinde sadece gözyaşı kanalı ameliyatı olacak ama yine de çok korkuyorum.
                 Bu yemeği Bengisu ile beraber hazırladık. Ben bulgur köfteleri için gerekli malzemeyi yoğurdum. Sebzelere geçtiğimde işi Bengisu'ya devrettim. O da şekil verdi. Yuvarlamak onun da hoşuna gitti. Bu arada büyük kızım İzgisu'nun hakkını yiyemem. Ben kattığım ölçüleri söylüyorum o da mutfak masasında elinde kalem, benim söylediğim ölçüleri deftere not alıyor. "Yaşasın kız annesi olmak!" diyorum. Böyle bir ekiple neler yapılmaz ki...
                  Dolapta kalan birkaç sebzemi bitirmek için, Galeta unlu sebzeli kek'i yaptım. Ama hâlâ bitmeyince ben de yemeğini yaptım. Bu yemek annemin yemeklerindendir. Annem sebze yemeklerine bulgur köftesi ekler, biz de bunu çocukluğumuzdan beri severek yeriz. Denemeniz dileğiyle...

Bulgur Köfteli Sebze Yemeğimiz için Malzemeler:
  • 1 küçük karnıbahar
  • 1 küçük havuç
  • 1 küçük kabak
  • 1 orta boy taze patates
  • 1 orta boy kuru soğan
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • 1/2 tatlı kaşığı biber salçası
Köfteler için:
  • 1 çay bardağı kısırlık bulgur
  • 1 çay bardağı irmik
  • 2 yemek kaşığı ince çekilmiş fındık(katmayabilirsiniz)
  • 1/2 çay kaşığı karabiber
  • 1 çay kaşığı pul biber biraz tuz
  • 1/2 tatlı kaşığı biber salçası
Köfteleri haşlamak  ve yemeğe eklemek için 1-2 su bardağı tavuk yada etsuyu. (Sade su da olabilir.)


Yapılışı:
  1. Öncelikle bulgur köfteleri için, kısırlık bulguru bir kaseye alıp üzerine çok az sıcak su ekliyoruz. 1-2 dakika üstü kapalı bekletiyoruz. Bulgurlar suyu çekince içine irmik ve diğer malzemeleri katıp yoğuruyoruz. Küçük küçük nohut büyüklüğünde köfteler yapıyoruz.(Ben bu aşamada kızımdan yardım aldığım için o büyük yapmış.)
  2. Sebze yemeği için, sebzelerimizi yıkayıp doğruyoruz. Soğanı küp küp doğrayıp biraz svıyağda kavururken, bir taraftan hazırladığımız havuçları ekliyoruz ki yumuşasınlar diye. Salçaları ekliyoruz  onu da çok az kavurup, kabak, patates, karnıbaharı ekliyoruz. Üzerine tuz ekleyip (eğer etsuyu kullanacaksanız ve bu su tuzlu ise oranlamasını ona göre yapmalısınız) ocağın altını kısık ateşe alıp kapağını kapatıyoruz.
  3. Kendi buharında sebzelerin yumuşamasını sağlıyoruz, arada bir karıştırıyoruz. (Gerekirse biraz su ekleyin)
  4. Diğer taraftan bir tencereye iki bardak su alıyoruz(sebzelerinizin büyüklüğüne göre bu daha az yada daha çok olabilir). Kaynamaya başlayınca içine köfteleri atıp birazcık haşlıyoruz. Bu suyu dökmeyip sonra yemeğimize koyacağız.
  5. Sebzelerin rengi değişince, içine köfteleri haşladığımız suyu ekliyoruz ve  köfteleri de atıyoruz tenceremize. Sebzeler yumuşayıncaya kadar yemeğinizi pişiriyoruz. Afiyet Olsun...

13 yorum:

  1. Canım günaydın Rabbim yanınızda yar ve yardımcınız olsun şifa versin.İkinizinde ellerine sağlık harika sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler deryacığım. Allah razı olsun.

      Sil
  2. nefis nefiss.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. çok geçmiş olsun canım dualarımız sizinle herzaman...korkma moralini bozma en çok sana ihtiyacı var prensesin senin moralin yüksek olursa oda o kadar mutlu olur ama...
    ellerinize sağlık yemeğiniz harika bulgur varsa işin içinde:)sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pasta köşem sağ ol desteğin için sevgiler benden tatlım.

      Sil
  4. ELLERİNE SAĞLIK SENİN RESİMLERİNİ SEVSİNLER
    :)

    YanıtlaSil
  5. ah canım benim,üzülme,her şey iyi gider .

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağılık,üzüldüm kızın için ,yemek aklımdan geçti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. var ol mazesciğim duyarlı arkadaşım benim sevgiler canım

      Sil
  7. Kızının en kısa sürede sağlığına kavuşmasını diliyorum.Dualarım seninle ve kızınla. Köften de harika görünüyor ben de bunu kabakla yapıyorum ama diğer sebzelerde çok yakışmış.Ellerine sağlık canım.Sevgiler.İyi haberleri bekliyoruz.

    YanıtlaSil
  8. ellerıne sağlık canım nefıs bır yemek olmuş goruntu süper

    YanıtlaSil

yorum var