..

23 Mayıs 2012 Çarşamba

Fırında Sarımsaklı Tavuk



                Merhabalar Sevgili Dostlar. Salının sallandığını duymuşluğum vardı, fakat yaşamışlığım yoktu.Sanki bütün aksilikleri toplamışlar ve salı günüme doldurmuşlar. Neyse ki bu berbat gün bitti.
               Bengisu'nun önceden alınmış, göz doktorunda randevusu vardı. Gittik sabah babası ile birlikte, ikinci kişi idik, doktor gelmedi malesef, ta ki saat 11:00 olana kadar. Ben bu arada, doktoru arayayım derken,( çünkü eşim işe gecikiyordu) her nasıl oldu ise, telefonumu çaldırdım. Telefonumu ararken kızım, hastanenin dışındaki babasının yanına bana haber vermeden gitmiş, onu kaybettiğimi sandım. Daha beter telaşlandım. O bir anlık kaybolma anında, hislerimi anlatamam kesinlikle. Ben araya araya dışarıya çıktım, bizimkileri göremedim, o bir kaç saniyelik  sürede çocuğumu kaybetmenin acısını ta içimde hissettim, yüreğim yerinden kopacaktı. Tam polise yöneliyordum ki, biraz ilerde kenarda, babası ile birlikte olduklarını gördüm. Doktora muayenemiz sonunda, gözyaşı kanalı tıkanıklığı nedeniyle, ameliyat olabileceğini öğrendik. Neyse bir şekilde eve geldik.
             Yemek yapmaya koyuldum, fırında tavuk yapıyordum. Bütün malzemeleri hazırlayıp, fırın tenceme aldım, aradan 5 dakika kadar geçtikten sonra, fırının içinden bir  ses geldi. Baktığımda, tencere çatlamış, hatta ne çatlama resmen dağılmıştı. Tabi bütün yemek ve yemeğin suları ile birlikte. İşin yoksa bir de fırın temizle, tekrar dolaptan tavuk çıkar, hazırla.  Velhasıl günün kayıpları, bir cep telefonu, bir tencere tavuk yemeği ile tamam oldu Neyseki...
               



 Akşam eşimin gelişine, zar zor yetişen bir yemek oldu, fakat lezzeti muhteşem oldu. Sarımsak, fırın yemeklerinde çok kullanıyorum, tavukta ise soğanı da ekliyorum ki lezzeti katmerleşsin.  Ben kişnişi tercih ettim, siz isterseniz köri, hardal, zerdeçal gibi baharatlar da ekleyebilirsiniz..Denemeniz dileğiyle...

Malzemeler:

  • 6 adet derisiz tavuk but
  • 6 adet taze bebek patates
  • 1 baş taze sarımsak
  • 2 orta boy kuru soğam
  • 2 kaşık yoğurt suyu
  • 1 kaşık sıvıyağ
  • 1 kaşık salça
  • 1 kaşık kişniş
  • kızartmak için 1/2 kaşık tereyağ
  • tuz, istediğiniz baharatlar






Yapılışı:
  1. Tavuklar yıkanıp, mutfak makası yardımıyla derin kesikler atılır üzerine. Buralara taze sarımsak koyarız.
  2. Daha sonra bir kaşık yoğurt suyu, sıvıyağ ve tuzu çırpıp tavuklara katıp, 30 dakika kadar üzeri streç filme kaplı olarak buzdolabında dinlendiririz.
  3. Dolaptan çıkardığımız tavukları, 1/2 yemek kaşığı tereyağında, hafifçe alt üst ederek kızartırız(mühürleriz). Bu işlemi hem pişmesini kolaylaştırmak, hem de lezzetlendirmek için yapıyoruz.
  4. Kabuğu soyulmuş patatesleri (isterseniz siz soymayın daha güzel oluyor), ikiye kesip uzunlamasına kestiğimiz soğanları tavuklara ekleriz. Üzerine kişniş ve salçalı su hazırlayıp fırının en yüksek ayarında pişmeye bırakırız. (üzerini alüminyum folyo ile kapatıp) 
  5. Tavuklar ve patatesler yumuşayıncaya kadar pişiririz, arada bakıp su ekleyebiliriz. Afiyet Olsun...

15 yorum:

  1. yaşadığınız üzücü durumlar için çok geçmiş olsun ve cana gelmesin mala gelsin diyelim teselli olsun
    yemekleriniz de çok güzel ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. eLLERİNE KOLLARINA SAĞLIK ÇOK LEZZETLİ OLMUŞTUR EMİNİM.
    BU ARADA TÜM AKSİLİKLER BİTMİŞ OLSUN HAYATIN GÜZEL GEÇSİN. SEVGİLER TOMBUL TARİFİM..

    YanıtlaSil
  3. Canım zor bir gün geçirmişsin, Allah beterinden saklasın.
    Kuzucuğuna geçmişler olsun, şifalar dilerim.
    Tavuk lokum gibi olmuş, afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  4. Yaşadığın sıkıntılar için geçmiş olsun canım. Benim de salı günleri biraz sallantılı geçer bu yüzden randevularımı salı dışında bir güne alırım. Özzellikle öğlene kadar biraz dikkatli davranırım. Kızında inşallah en kısa zamanda iyleşir çünkü biz anneler herşeye katlanırız ama çocuğumuzun ufak bir rahatsızlığı oldu mu biraz zorlanıyoruz. Bu arada tavuk nefis olmuş

    YanıtlaSil
  5. of ne kötü bir günmüş. Kabus gibi...Neyse dediğin gibi bitmiş....

    Bu arada kızının yaşını bilmiyorum ama Ada'nın başına gelmişti 1 yaş civarında. Belki duymuşsundur gözyaşı kanalını iğne ile açıyorlar. O zaman Ada'nın kanalına boyalı su enjekte etmişlerdi.Bir daha sorun yaşamamıştık. Lokal anesteji ile çok kısa sürede olmuştu.

    YanıtlaSil
  6. çok çok geçmiş olsun sana neler yaşamışsın allah daha kötülerinde korusun.
    tavuk bir harika görünüyor akşama tavuk yapayım diyordum kısmetse denerim:)
    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Bazen bir kaç saniye bir asır gibi gelebiliyor anne yüreği bu.Kızına çok geçmiş olsun. Tencerene üzüldüm. Yemeğin çok güzel olmuş. Ellerine sağlık. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  8. Çok geçmiş olsun. Yaşadıklarınız az şey değil. ben okurken heyecanlandım. Elelrinize sağlık. tavuk çok gzüel görünüyor.

    YanıtlaSil
  9. canım her şey enfes görünüyor. Yaşadığın aksaklıklar için geçmiş olsun diyorum. Benim henüz çocuğum yok, ama küçükken biz de kardeşimi kaybetmiştik ve annem az daha bayılacaktı. Neyse ki bunlar tatlı anılar. Minik yavruna da geçmiş olsun diyorum. Cana geleceğine mala gelsin. Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  10. ellerinize sağlık çok güzel görünüyor.sarımsaklı olanı denememiştim daha önce en kısa zamanda denemek lazım sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. kötü bir günmüş...
    felaketler yalnız gelmezmiş...
    Umarım bunlarla sonlanmıştır. Çok geçmiş olsun, diyebiliyorum sadece...
    Yemeğe gelince uzun süredir tavuk yapmıyordum ama çok canım çekti şimdi akşam giderken tavuk alsam yetişir mi? yemeğe diye düşünüyorum...
    Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  12. Geçmiş olsun....Yemek harika görünüyor, mutlaka deneyeceğim ;)

    YanıtlaSil
  13. Babaannem evde bir şey kırıldığında büyük biz kaza savdırdığımızı söylerdi...yemeğinde harika görünüyor,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  14. canim Allah bize oyle acilar yasatmasin insallah,olmaz diye birsey yok.ben gecenlerde gorumcemde kizimi kaybettim evin icinde,ust kata yatak odalarinda yok alt katta salonda vs yok,saniyeler icinde ter attim.hanimefendi yatagin altina saklanmis,ama o sok bile yetti,seni cok iyi anliyorum.telefonuna da uzuldum,kizinin da bir an once sagligina kavusmasini dilerim,acil sifalar.
    yemege gelelim,sarimsakliya gelsin bana ellerine saglik deneyecegim,sevgilerle.

    YanıtlaSil
  15. ellerinize sağlık gerçekten çok güzel görünüyor:)

    YanıtlaSil

yorum var