..

25 Mayıs 2012 Cuma

Hamur Kızartması - Pişi (Mayasız)


Evet arkadaşlar, yine sizlere pratik bir tarifle geldim. Bizim evin ahalisi artık yaz moduna girdikleri için olsa gerek, sulu yemeklere pek rağbet etmiyorlar. Akşamları da kızartma, pratik, aparatif birşeyler istiyorlar. Ben de onların istediklerini emir bilerek (külliyen yalan, aslına bakarsan bu aralar pek meşakkatli yemekler yapmak işime gelmiyor.) bu tür yiyeceklere yöneliyorum.
Hamur kızartmasını mayalı şekilde de yaparım, fakat bu defa "Kabartma tozu neyine yetmiyormuş"  felsefesiyle işin içinden çıkıverdim. Biraz sert oluyor tabi, mayalınınkine göre. Fakat bizim evin ufaklıkları ve babamız bayıla bayıla yediler. Siz de maya ile uğraşmak işinize gelmediği zamanlarda deneyebilirsiniz.

Malzemeler:
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 yumurta
  • 1 kabartma tozu
  • bir tutam tuz
  • 1 su bardağı ılık su
  • 19 kaşık un (benimkine böyle gitti fakat un miktarını siz kendiniz azar azar ekleyerek bulmalısınız)
  • kızartmak için ayçiçek yağı



Yapılışı:
  1. Yoğurt, yumurta, kabartma tozu, tuz bir kaseye konur. Karıştırılır.
  2. Sonra azar azar un eklenir. Ele yapışmayan bir hamur elde edilir.
  3. Hamur 2 bezeye ayrılır. 1/2 santim kalınlığında açılır. Çay bardağı yada kurabiye kalıplarıyla kesilir.
  4. Önceden kızdırılmış yağda kızartılır. Havlu kağıt serili bir tabağa alınıp fazla yağını çekmesi sağlanır. Afiyet Olsun.

13 yorum:

  1. oooh,işin kolayına başladık kaçmaya,aslında ben de öyle,hele birkaç gün koşturmanın sonunda öyle yorgundum ki acele bir şeyler yaptım hep,ellerine sağılık,bana gelmişsin -teşekürler canım.

    YanıtlaSil
  2. bişi sevilmez mi? peynirle ya, domates salatalıkla ye, balla ye, ye de yeeee!ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
  3. cokk severim bende ama cok kalorinli oldugu icin yigemiyorum artik :((

    Mein Blog/Blogum

    YanıtlaSil
  4. oooh ooooh yemede yanında yat :)))
    ellerine sağlık arkadaşım...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık canım hayırlı cumalar sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. hmmmm ben bunu çok severim ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  7. napıcaz sayiden ya bizimde evde sulu yemekler rağbet görmüyor...benimde yapasım yok...ben bayılırım buna valla saldım buara zaten...kabartmatozu ile bende yaparım...eline sağlık...afiyet olsun ama kilo olmasın:)))

    YanıtlaSil
  8. anneciğim okul yıllarımızda kahvaltılarda yapardı bize...ellerine sağlık,gözlerim doldu :((

    YanıtlaSil
  9. ellerine saglik hayatim nasil da leziz gorunuyorlar,aldim iki tane ,sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  10. çıtır çıtır nefis olmuş canım.yanındada çay harika olur.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. bende bayılırım,annemde sık yapardı kahvaltıya,hele pişerken sıcak sıcak tadına bakmak hmmm,Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Annemden bende bu şekilde öğrendim genelde böyle yapıyorum.Mayalı da güzel oluyor ama bu tarif bana daha lezzetli geliyor. Ellerine sağlık. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  13. Aynen bende mayasız yaparım, çokta severim.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil

yorum var