..

29 Mayıs 2012 Salı

Kuru Domatesli Menemen

                 
                           Dün itibariyle, Bengi'nin randevusunu erteledim. Çünkü sabah kalktığımda beni benden geçiren bir baş ağrısıyla uyandım. Migrenim tutmuştu yine. Sanırım bu seferki sebep, Bengi'nin sağlık durumuna fazla takılmış olmamdı. Üstelik bir de ilacımın bittiğini gördüm.
                           Eşim sağ olsun, sabah çayı, kahvaltıyı kendisi hazırlamış. İzgi ile birlikte kahvaltılarını yapmışlar. Ben zorla saçını tarayıp topladım, o kadar. Sonra eşim İzgi'yi okula bıraktı, bana ilaçlarımı aldı geldi. Ben, o ilaçları alınca bir yatmışım ki 12'ye kadar. Yine eşimin telefonuyla uyandım. Nasıl olduğumu sormak için aramış. Bir de bana sürpriz yapıp çalınan telefonumun yerine, yeni telefon almış gelmiş. Ben senin hakkını nasıl öderim. Sağ ol Aşkım.
                        Bize dualarını ve iyi dileklerini bildiren bütün dostlarıma gönül dolusu sevgilerimi gönderiyorum. Sağ olun, var olun hep hayatımda.
                        Benden haberler bunlar sevgili dostlar. Bu hafta Bengi'yi doktora götürmemeye karar verdim. Kermes falan var okulda, orada görevliyim. Bütün karpuzları bir koltuğa sığdırmaya hacet yok. Stresli, yorgun günler istemiyorum artık. O migren ağrısını bir daha çekmek istemiyorum, en azından uzunca bir süre.


                        Yukardaki menemene gelince, 1 hafta kadar önce yapmıştım. Geçen yaz kendi kuruttuğum domatesler kalınca, artık nasıl olsa mevsimi de geliyor. Evdeki stokları bitirme çabasındayım. Bir tanıdığımdan duymuştum. Onun komşusu, çok miktarda domates kurutuyormuş. Buzluğa atmak yerine, bununla yapıyormuş menemeni. Bütün kış bunu yiyorlarmış. Hiç fena fikir değilmiş. Bende denedim. Tadını çok beğendim. Ben yumurtaları bütün kırmadım. Çırpıp karıştırdım. Hatta 1 yumurta kullandım (çok yumurtayı sevmem çünkü). "-Tadı nasıldı?" derseniz kendine has bir mayhoşluğu var. Bu da çok yakışıyor. Denemeniz dileğiyle...

Kuru Domatesli Menemen için malzemeler:
  • İstediğiniz kadar kuru domates (Ben küçüçük kase ölçüsü kullandım)
  • 1 orta boy soğan
  • 1 tane yumurta.
  • Çok az sıvıyağ.
Yapılışı:
  1. Domatesleri, 10 dakika önceden sıcak suda yıka ve sıcak suda yumuşaları için beklet.
  2. Sonra domatasleri doğra.
  3. Soğanları, küp kop doğra, hafif yağda kavur.
  4. Domatesleri ekle, biraz tuz ekle kavur.
  5. Üzerine kırılıp çırpılmış yumurta ekle.Afiyet olsun...

13 yorum:

  1. ellerine sağlık canımmm:)
    kuru domatesle de nefis olmuştur:)
    harikasın:)

    YanıtlaSil
  2. Menemene bayılırım,kuru domatesli denemedim.Buradan bakınca harıka görünüyor ellerine saglık canım.Bende kuru domatesli denıyecegım.

    YanıtlaSil
  3. bu kuru domates ne güzel birşeymiş...
    geçen hafta sonu bende teyzeme kahvaltıya gittiğimde yemiştim...
    biraz ekşi ama harika bir tadı var...
    ellerine sağlık arkadaşım...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Geçmiş olsun dileklerimle şifalar diliyorum.
    RABBİM ailece mutluluğunuzu arttırsın:)Ayrıca yeni tel.güle güle kullan canım:)
    Kuru domatesle menemen hiç düşünmemiştim,artık düşünücem:)Ellerine sağlık.
    Şifa dileklerimle sevgilerimi yolluyorum:)

    YanıtlaSil
  5. KURU DOMATESİ ÇOK SEVERİM AMA BÖYLE HİÇ DENEMEMİŞTİM,ELLERİNE SAĞLIK CANIM..

    YanıtlaSil
  6. ziyaret ve yorum için teşekkürler kuru domatesi bende çok severim ama menemen yapmak hiç aklıma gelmedi ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. Canım benim çok geçmiş olsun allahım birdaha böyle ağrılar vermesin menemene gelince kuru domatese bayılırım ama daha önce hiç menemende denememiştim elerine sağlık bende deneyeceğim sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Çok geçmışler olsun canım.Umarım şu an daha ıyısındır.Kuru domatesle hiç denemedım.Emınım çok lezzetlıdır.Menemenı sevmeyen var mı.Sevgıler..

    YanıtlaSil
  9. Çok geçmiş olsun.. Ne yazık ki migren bende de var, ALLAH sonumuzu selamet etsin tuttumu fena ediyor insanı..
    Bu arada hiç kuru domatesten yapılan menemen yememiştim, lezzetli görünüyor.
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. geçmişler olsun canım.menemen çok severim ama kuru domatesli hiç yemedim.bak şimdi merak ettim tadını .ellerine sağlık.sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. Kuru domatesi çok seviyorum, bu yaz belki ben de kuruturum.Çok güzel bir tarif olmuş,ellerine sağlık.
    Çok geçmiş olsun bu arada, migren çok zor bi ağrı.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  12. Geçmiş olsun.Kuru domatesle menemeni hiç denemedim çok nefis görünüyor.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  13. benimde kuru domatesimn var deneyeyim ben bunu. Bende bloğuma beklerim.

    Görüşmek üzere
    www.bakbuharika.blogspot.com

    YanıtlaSil

yorum var