..

2 Mayıs 2012 Çarşamba

Zerdeçallı Armut Marmelatı ve Ödüllerim


                             Merhabalar sevgili dostlar. Bugün bir sürü hediye aldım sevdiğim arkadaşlardan.

Öncelikle Sevgili Bir Kase Lezzet  Bana çok yönlü blogger ödülü vermiş. Kendisine teşekkür ediyorum. Sevgili Yaz Yağmurları... 'nın ödülünü de aldım kabul ettim. Kendisine teşekkür ediyorum. Sevgili PaSaSofraM  beni Çok Yönlü Blogger ödülüne layık görmüş. Kendisine çok teşekkür ediyorum. Yine Ardaşlarımdan SevgiliAmak_ı Hayal çok yönlü blogger ödülüne layık görmüş. Kendisine teşekkür ediyorum. Sevgili Özlemden bana çok yönlü blogger ödülünü vermiş. Kendisine teşekkür ederim. Sevgili Mutfaktaki Acemi arkadaşım da beni ödüle layık görmüş. Kendisine teşekkürlerimi bildiriyorum. Hepsine çoook teşekkür ediyorum ve  çook sevgiler gönderiyorum.
                         Daha önce hayatımdaki 7 gerçek Sorusunu burada cevaplamıştım. Ve benden de bütün sevdiğim dostlarıma ve bu postu okuyan herkese gelsin. Bütün isteyenler cevaplandırsın.
                         Ve gelelim bugünkü tarifimize;  aldığım armutları eve geldiğimde ezilmiş buldum. Hemen buna bir çare bulmak lazım diyerek, ezilen armutları ayırdım, marmelat  yaptım. Daha önce de bahsettiğim zerdeçalı da armut marmelatını renklendirmek için kullandım.
                            Armutlar takriben, 1,5 kg kadardı. Ben yine de sizler için tam ölçtüm. İçine kattığım karanfilleri büyük kızım beğenmedi. Fakat küçük olanı bayıldı. Zevk sizin...



Malzemeler:
  • 4 su bardağı armut rendesi
  • 1 su bardağı su
  • 2 su bardağı şeker
  • bir tutam karanfil (isteğe göre)
  • 1/2 tatlı kaşığı zerdeçal
  • 1 küçük limonun yarısı







Yapılışı:
  1. Armutların kabukları soyulup rendelenir. Tencereye alınır ve üzerine 1 bardak su eklenir.
  2. İlk anda başında durmakta yarar var, dibi tutmasın diye, sonra armutlar suyunu salınca kaynatılacak.
  3. Kaynamaya başlayınca içine karanfil ve şekeri eklenecek. Böylece daha da kaynatılacak. Her zamanki şeker marmelat pişirme tekniğine göre pişirilecek. (Bu süre armutların sululuk miktarına göre değişebilir.)
  4. Siz bir kaşığı marmelata koyun karıştırın ve havaya kaldırıp bakın en son damlanın düşmesi yavaşlamışsa olmuş demektir. Biraz da soğuyunca koyulaşacağını düşünüyoruz.
  5. İndirmeden önce limon suyunu ve zerdeçalı ekliyoruz. 4-5 dakika kadar daha ocakta tutup alıyoruz. Sıcakken kavanoza dolduruyoruz. Soğuyunca kapağını kapatıp dolaba alıyoruz. Afiyet Olsun...

27 yorum:

  1. canım bana da bir uğrarsan benim de sana bir ödülüm olacaaaaktı:)))sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Bende reçelden çok marmelatı seviyorum, ama hiç armut yapmadım.Ellerine sağlık Elifcim.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. canım benım,ellerine sağlık,çok lezzetli görünüyor,
    ödüllerin hayırlı olsun,daim olsun.
    kocaman öperim,
    şeri...

    YanıtlaSil
  4. Ödüllerin hayırlı olsun. Reçelin çok güzel olmuş. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  5. ödülün hayırlı olsun canım.marmelat süper görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Hiç armut marmelatı yapmadım. harikalar.Ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  7. canım arkadaşım ellerine sağlık harika lezzet ödül yakışır sana güzel yüzlüm gönlü güzelim
    :))

    YanıtlaSil
  8. oh ödülün için tebrikler:)) ödüllendik bol bol:)
    reçelde pek güzel ekmekli olanı aldım:)))

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık canım muhteşem görünüyor..

    YanıtlaSil
  10. ellerine sağlık arkadaşım çok güzel görünüyor .bu arada ödülleriniz için sisi kutlarım :)))

    YanıtlaSil
  11. Elifciğim ellerine sağlık..
    değişik bir matmelat olmuş bu:)
    afiyetle yemek nasip etsin Rabbim:)
    sevgiler benden..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim denizim. Sağ ol dileklerin içi selamlar olsun sana...

      Sil
  12. KUSURA BAKMA CANIM ,ÖDÜL ALMAYANLARA VERMEK İSTEDİM Kİ HERKES KATILSIN .
    YAAAAA,BU MARMELATI ÇOOOK SEVİYORUM,YANİ ARMUDU SEVİYORUM ,SEN PEYNİRLİ BÖREK ARMUT İLE YEDİN Mİ?DENE ....UFFFF,BİYERİM ŞİŞMESE BARİ.ŞAKA ŞAKA ,ELLERİNE SAĞILIK .

    YanıtlaSil
  13. Of of of buna bayıldım, ben yapamam ama anneme yaptırırım :)

    YanıtlaSil
  14. bir ödül de ben getirdim :) sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım aldım kabul ettim. Yukarıya seni de ekledim sevgiler

      Sil
  15. Canım,
    ödülünü kutluyorum.
    Ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Ekmeğin üzerine sürülmüş hali beni benden aldı.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gel bülbülüm sana vereyim o dilimi hatta daha nicesini tabi :)

      Sil
  16. görüntüsü ne hoş ..kesin tadıda güzeldir haftasonuda geldi afiyetle yiyin..bende çilek reçeli yapıyorum akşamdan şekerini döktüm artık sabahta kaynatırım...sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim pozitif pembe, çilek reçelini de merakla bekliyorum :)

      Sil
  17. resimlere bayıldım bayıldım...ellerine sağlık.ahh ahh olsa da yesem dedirttin bana canım.

    YanıtlaSil
  18. Marmelat nefis olmuş çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım. Ödülünü de tebrik ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handancığım teşekkür ederim beğendine sevindim Sevgiler

      Sil
  19. Canım benim,yürekten tebrik ediyorum seni...Bu marmelatlar marifet ister,sabır ister,sen gibi...bizde ne gezer:))Ellerine sağlık canısı..

    YanıtlaSil
  20. Elif`cim eline saglik olsun canim.. Sabah kahvaltisinin en guzel lezzetlerinden birisi..
    Sevgiler canim/..

    YanıtlaSil

yorum var