..

14 Haziran 2012 Perşembe

Etli Pilav


                Merhabalar Sevgili Dostlarım. Cumanın bereketi üzerinize olsun. Bugün etli pilav paylaşacağım sizlerle. Herkes yapıyordur muhakkak. Baktım pilavlar kategorim az, ben de bu pilavı paylaşayım istedim. Denemeniz dileğiyle...


Etli Pilav İçin Malzemeler:
  • 400-500 gram kuşbaşı dana eti  (yumuşak yerinden)
  • 1,5 su bardağı pirinç
  • 3 su bardağı sıcak su
  • 2 kaşık tel şehriye
  • tuz.

Yapılışı:
  1. Öncelikle işe etleri pişirmekle başlıyoruz. Etleri bir teflon yada döküm tencereye alıp, çok az sıvıyağ ekleyerek, ağzı kapalı olarak kavurmaya başlıyoruz. Etler suyunu salınca, kısık ateşe alıyoruz ocağı(gerekirse su ekleyebilirsiniz)
  2. Pirinci ılık suda yıkayıp, ıslatıyoruz.
  3. Etler uzunca bir süre bu şekilde pişiyor.Tuzunu ekliyoruz. Suyu bittikçe bir çay bardağı kadar su ekliyoruz bir daha suyunu çekmesini sağlıyoruz.
  4. Etler istediğimizi yumuşaklığa gelince altını kapatıyoruz.
  5. Pilav tenceresine, sıvıyağ koyup, tel şehriyeleri katıyoruz. Hafif pembeleşene kadar kavuruyoruz, yıkadığımız pirinçlerimizi ekliyoruz. Birlikte kavurmaya devam ediyoruz. Pirinçler önce topaklaşacak, sonra tek tek ayrılacak, böyle olunca ılık suyu ekliyoruz. Ağzını kapatıp, suyunu çekene kadar pişiriyoruz.
  6. Pilavı biraz dinlendiriyoruz. Kelepçeli kalıbın en küçüğünü alıp, altını hafifçe sıvıyağla yağlayıp, etleri diziyoruz. Üstüne pilavı ekliyoruz ve biraz bastırıyoruz. 1-2 dakika bekletip, kalıptan çıkarıyoruz. Afiyet Olsun...

9 yorum:

  1. Ellerine sağlık.Çok nefis görünüyor.Bol karabiberle de harika olur.

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık çok severim kavurmalı pilavı yanına da bir bardak ayran verirsen süper olur :))

    YanıtlaSil
  3. Enfestoooo:))Harika görünüyor. Öğle yemeğine yaklaştığımız saatlerde çok iştah açıcı bir kare olmuş, ellerine sağlık. sevgilerle...

    YanıtlaSil
  4. çok severim canım ,nefis olmuş ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık...
    nasıl acıktım anlatamam...

    YanıtlaSil
  6. offfff,bu ne güzellik,kepçeyi alıp geliyorum,bu kaşıkla yenecek bir şey değil,bugün hap güzel şeyler görüyorum,ellerine sağılık canım.Yarın pazardan nektarin alıyorum,hala aklımdan çıkmıyor reçelin.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba, elelr,nize sağlık. Bend eçok severim ve harika olmuş. Birşey sormadan edemiyeceğim. Pirinci ılık suyla yıkadıkdan sonra ıslatıyoruz diyorsunuz. Pirinci ılık suyla neden yıkıyoruz? Islatma işini biliyordumda. Bu ılık suyla yıkıyoruz derken ?..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nursevinciğim sen söylemesen fark etmedim o şekilde yazdığımı. bu tamamen benim alışkanlığımın eseri canım. ben önce yıkar sonra ıslatırım. buraya da o şekilde yazmışım. değiştirme ihtiyacı duymuyorum çünkü ben her zaman o şeklide yapıyorum. sevgiler canım.

      Sil
  8. Tabiki siz öyle yapıyor ve başarıyorsunuz tebrik ederim. Ben önceden ılık suyla yıkama cesareti gösteremem doğrusu. Pirinçler kırılır diye korkarım ,ama bir gün 1 ölçülük bende sizin gibi deneyeceğim. Yanlışlık var diye düşünmedim zaten. :)Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

yorum var