..

25 Temmuz 2012 Çarşamba

Bitter Çikolatalı Puding


              Büyük kızım İzgisu Kuran kursuna gidiyor ramazanda. Hem Kuran- ı okumayı öğreniyor, hem de dini bilgiler öğreniyor. Benim için sabah götür, öğlen getir biraz zor olsa da bunu aşıyoruz. Ben de üçüncü sınıfa geçtiğim yaz tatilinde gitmiştim ilk kez. Hazır kursa yazılan arkadaşları da varken onun için de iyi oldu. Tabi durum böyle olunca, kızımın istediği tatlıları yapmak bana farz oldu.
              Her zaman kolayca yapılabilecek bir tatlıdır puding. Ben hazır olanları sevmiyorum ve kendim yapıyorum. Bu ölçülerde siz de kolayca yapabilirsiniz. Çikolatalı olanlar kızların gözdesi oluyor. Onlar çikolata krizlerini geçiriyor, ben de sütlü tatlı yedirmenin huzurunu yaşıyorum.
              Fotoğrafların biraz özensiz oldu farkındayım. Birkaç tane fotoyu zor yakaladım çünkü makinenin şarjı bitti. Neyse ki bunlar da kafi. Bu defalık böyle olsun. Denemeniz dileğiyle...
              Malzemeler:
  • 1 litre süt
  • 1 su bardağından bir parmak eksik şeker
  • 1yemek kaşığı nişasta
  • 1 yemek kaşığı pirinç unu
  • 2 yemek kaşığı un
  • 1/2  yemek kaşığı kakao
  • 1/2 yemek kaşığı margarin
  • 1 küçük paket bitter çikolata (80 gram)
  • 1 paket vanilin

Yapılışı:
  1. Sütü derince bir tenceye aldıktan sonra içinden bir kepçe alıp, derince bir kasede pirinç unu,nişasta, un ve kakaoyu karıştırıp, soğuk süte ekliyorum.
  2. Şekeri de tencereye alıp şöyle bir karıştırıyorum.
  3. Ocağa alıp başından ayrılmadan karıştırıyorum. Kaynamaya başlayınca içine margarin ve bitter çikolatayı ekliyorum. (Çok koyu olmasın, soğuyunca da koyulaşacaktır)
  4. Kıvamı gelince altını kapatıp, vanilini katıp karıştırıyorum.
  5. Servis kaselerine alıyorum. Sıcaklığı geçince, buzdolabına kaldırıyorum, 3 saat kadar dolapta soğutuyorum. Servis ederken isterseniz benim gibi fındık yada başka malzemeler de kullanabilirsiniz. Afiyet Olsun...

8 yorum:

  1. Canım günaydın nefis bir tatlı olmuş,ellerine sağlık.Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. oooof oooof ooof daha fazla dayanamayacağım...
    en iyisi ben gideyim....
    ellerine sağlık canım....

    YanıtlaSil
  3. bitter cikolatayida severim puddingide severim ellerine saglik :)

    Mein Blog/Blogum

    YanıtlaSil
  4. MMMM SICAK GÜNLERDE NEDE GÜZEL GİDER..HELEKİ ÇİKOLATA DELİSİ BİZİM GİBİ BİR AİLE İÇİN:) EVDE YAPILMIŞ GİBİSİDE YOK TABİİİ..ELLERİNE SAĞLIK CANIM. KIZINADA DİĞER TALEBELERDE ALLAH ZİHİN AÇIKLIĞI VERSİN İNŞAALLAH.AMİN. İÇTEN SEVGİ VE DUALARLA HAYIRLI RAMAZANLAR...

    YanıtlaSil
  5. kızını kutlarım canım.çocuklar küçükken kuranı öğrenirse hiç unutmazlar.bence tatlıyıda fazlasıyla hakediyor.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. çok güzel bir tarif ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık.Nefis nefis...

    YanıtlaSil
  8. Tatlı harika ellerine saglik:))
    Kursa gitmeside çok güzel ne öğrenilirse çocuklukta öğreniliyor bildigim bütün dualar yazın gittiğim kurslardan kolay kolay unutmuyor insan:))
    Hayırlı ramazanlar:))

    YanıtlaSil

yorum var