..

27 Ağustos 2012 Pazartesi

Erik Marmelatı



              Bayramı köyde geçirince elimiz boş dönmedik. Hazır bostandan topladığımız taze fasulyeler, yine kendi ellerimizle topladığımız kiren (kızılcık), çerkeşe özgü peynir ve tereyağ ve hatta teyzemin bahçesinden toplayıp getirdiği bahçe erikleri...
            Her neyse dün bütün gün bu nevaleleri poşetleyip ortadan kaldırmakla meşguldüm.  Marmelat yapımını ben reçel gibi görmüyorum. Yani bence sadece görüntü olarak değişik değil bu iki tür. Bana marmelatlar pek tatlı değil de sanki biraz mayhoş olmalıymış gibi gelir. Bu nedenle ben fazla şeker katmıyorum. O doğal ekşilik hoşuma gidiyor. Denemeniz dileğiyle...

Malzemeler:
  • 2 kg erik (fazla ekşi olmayanlarından)
  • 3 su bardağı dolusu toz şeker
  • birkaç damla limon suyu
  • 1 su bardağı su

Not: Benim kullandığım erikler fazla ekşi değillerdi. Bu yüzden bu miktarda şeker yeterli oldu. Eriklerinizin ekşiliği ve kendi damak tadınıza göre şeker oranını ayarlamanızı öneririm.


Yapılışı:
  1. Erikler yıkanıp derince bir tencereye alınır. İlk etapta dibini tutmasın diye bir su bardağı su ekleriz.  Arada bir karıştırarak eriklerin kabukları iyice soyulup süzgeçten geçmesi kolaylaşacak hale gelince altını kapatıp ılımaya bırakırız.
  2. Büyükçe süzgeci altına bir tencere koyarız. Süzgece erikleri boşaltırız. Suyunu süzmesini bekleriz. İyice soğuyunca elimizle yada bir kepçe yardımıyla bastırarak erikleri süzgeçten geçiririz.
  3. Tencereyi tekrar ocağa alırız. Bir iki fokurmaya başlayınca içine şeker ilave ederiz. Şekeri karıştırarak eritiriz. Marmelat kıvam alıncaya kadar ocakta tutarız. Koyulaşınca dikkat edin sürekli başında durmanız gerekir. Çünkü dibi kolayca tutabilir.
  4. Marmelatın kıvamını kepçeden kolayca akan kıvamda tutarız. Çünkü marmelat soğuyunca hatta buzdolabında aylarca bile kalacağından koyulaşacaktır. Fazla sert bir hal almasını istemiyoruz o yüzden fazla koyu kıvamlı olmadan ocaktan alıyoruz. Ocaktan olacağımıza yakın limon suyunu sıkar birkaç dakika daha tutar ocaktan alırız. Afiyet Olsun...

Not: Sıcaklarda reçel ve marmelatları iyi muhafaza etmek gerekir. Hele de erik gibi kolayca bozulabilecek türden olanları en iyisi buzdolabında muhafaza etmek bence.

22 yorum:

  1. evde yapılan marmaletler ayrı bir oluyor....
    ellerine sağlık canım...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de seviyorum kendi yaptığım reçel ve marmelatları yemeyi şirinem

      Sil
  2. Size komşu olasım var:) ellerinize saglik ayrıca katılıyorum kesinlikle marmelatlar biraz eksi olmalı bende o eksi tadı seviyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. keşke salişçiğim seninkiler az mı sanki. değil mi ama marmelat ekşi olur :)

      Sil
  3. Hoş geldin. Erik marmelatına bayılırım ve ben de mayhoş severim.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. hımmm.harika olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. rengi ne kadar güzel olmuş tadıda belli harika duruyor eline sağlık

    YanıtlaSil
  6. ben geldim elifim sende hoş geldin sefalar getirdin önce yemeğimi yedim ardından incir uyutmamı yedim şimdide bir kase marmelatımı alıp gidiyorum.
    benim hamaratlı kardeşim her şeyin güzel kendin gibi teşekkürler canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş bulduk ayşem sen de hoş geldin. o senin kendi güzelliğin canım benim

      Sil
  7. YAPTIM HARİKA OLDU SAGOLUN .HEP BİLDİGİMİZ TATLAR AMA BLOGLARDA BULUNCA SANKİ BİLMEZ OLUYORUM:)) TORUNLARIM ÇOK SEVDİ..TEŞEKKÜRLER

    YanıtlaSil
  8. canım benim,ellerine sağlık,
    rabbim ağız tadıyla yemeyi nasip etsin,
    rengi çok güzel görünüyor,eminim ki tadıda çok lezzetlidir.
    bu arada kanaviçe güller gözümden kaçmadı:)
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. Selamünaleyküm çok güzel görünüyor ellerine sağlık kış hazırlıklarına başlamışsın ben vakit bulamıyorum blogumla bile hakkıyla ilgilenemiyorum. Terapi yerine geçiyor bana mutfağım ve bloğum inş. yakında bana da hamaratlık bulaşır.
    Seni çok öpüyorum kolay gelsin merakla takip ediyorum acaba sırada ne var ? :)

    YanıtlaSil
  10. 20 yaşıma kadar apartmanda geçti ömrüm,yaz tatillerde annane köyüne göderelerdi beni,küçükken inekleri güderdik,azıcık daha büğüdümüzde tütün tarları ile tanıştım,bilirsin,köylerde çok bahçe-meyve,sebze vardır,hala o tatlı anıları unutamıyorum,istediğim bir saat evel çiflik evi yapıp orada sebze,meyve yetiştirmek,birazıcık kıskandım seni canım arkadaşım,ne güzel günler geçirmişsindir .Bu erik marmelatı da çok severim,ama köyede 30 sene yedim erikten reçel,marmelatların tadını hiç unutamadım,havasından mı bilmem o tadı daha bulamadım,bu sene yine denerim.Ellerine sağılık canım,afiyet olsun size.

    YanıtlaSil
  11. geçenlerde bir arkaşımın yaptığı erik suyu konsantiresini denemiştim, öyle hoşuma gitti ki, internet bir araştırıp, öğreneyim derken senin postunu gördüm, tabii ikisi farklı şeyler yine de denicem , çok teşekkürler, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık
    bereketli olsun afiyetle tüketin
    ben de bu aralar erik marmalatı yapacağım ...

    YanıtlaSil
  13. elinize sağlok

    YanıtlaSil

yorum var