..

15 Ağustos 2012 Çarşamba

Sebzeli Mercimek Çorbası


                        Merhabalar Sevgili Dostlar. Mercimek çorbası şüphesiz pek çoğumuzun severek yediği ender çorbalardan biridir. Bizim evin ahalisi tarafından da sorun çıkartılmadan içilir. Hal böyle olunca da evin annesi ve eşi ve aynı zamanda aşçıbaşı bendeniz bu masum çorbanın içine evde bulduğum sebzeleri katarak pek de masum olmayan bir hale sokuveriyorum. Çünkü bizim evde sebzeler mimlidir. Pek kolay kolay yenilmez ve sevilmezler. Hoş et türleri için de aynı rivayetler yapılıyor ya, artık bunlara kulak asmıyorum. Aşçıbaşı ben isem o zaman benim düdüğüm öter. O kadar...

Sebzeli Mercimek Çorbası İçin Malzemeler:
  • 1 su bardağı mercimek
  • 1 orta boy patates
  • 1 havuç
  • 1 büyükçe kırmızı biber
  • 1 orta boy kurusoğan
  • 3 dal taze soğan
  • 1 büyükçe domates
  • 1-2 kaşık kavrulmuş un
  • 1/2 kaşık salça (isteğe göre biber salçası)
  • 1-2 su bardağı etsuyu yada tavuk suyu
  • tuz


Yapılışı:
  1. Mercimekler yıkanarak, bir tencereye alınır. Üzerine patates, havuç, kırmızı biber,domates,  kuru soğan rendelenir. Biraz tuz ilavesi ile kaynamaya alınır.
  2. Biz bu arada taze soğanı ince ince kıyıp üzerine ekleriz. Kaynarken gerekirse biraz daha su ilave ederiz. Böylece sebzelerin ve mercimeği pişiririz.
  3. Şimdi sıra haşlanan bu sebzeleri blendırda çekeriz. İyice pürüzsüz olana kadar çekeriz.
  4. Başka bir tencereye biraz sıvıyağ koyarız ve salçayı biraz kavururuz. İçine sebzeli püreyi ve etsuyunu ekleriz. İçine 1 yada iki kaşık kavrulmuş un ekleriz. Suyuna bakarız. Gerekirse biraz daha su ilavesi yapılabilir. Böylece kaynayana kadar bekleriz. İsteğe göre baharat eklenebilir. Afiyet Olsun...

24 yorum:

  1. Ah biz anneler mercimek çorbasının içine çocukların sevmediği neler neler katıyoruz.Joker çorbamdı benim ama büyük kızım artık yemiyor malesef, içinde neler olduğunu bilmiyorum diyor.
    Ellerine sağlık canım, ben her daim severim.
    İyi geceler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herhalde tüm anneler aynı şeyi yapıyor
      İçine herşeyi katıyoruz çocuklar büyüyünce yemiyor

      Sil
  2. ne lezzetli olmuştur senin ellerinden,
    afiyet,bal olsun,
    ellerine sağlık,
    şeri...

    YanıtlaSil
  3. En sevdiğim çorbalardandır. Nefis olmuş ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  4. en sevdiğim çorba içine ne koysan kaldırıyor , ellerine sağlık canım nefis görünüyor sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Profilinizdeki bilgilerin hepsi bende olunca bu dane beni tarif etmiş dedimişletme,2kız,kova,miğren.....
    Bütün kovalar mı miğren oluyor anlamıyorum
    Ellerinize sağlıkk
    Çocuklu annelerin kurtarıcısı sanırım...

    YanıtlaSil
  6. hii...
    baılırım kii:)
    ellerine sağğlıkk canımm..
    şimdiden hayırlı bayramlar dileğimle..
    öpüyorum canım..

    YanıtlaSil
  7. Çok leziz ve çok besleyici bir çorba olmuş.
    Ellerine sağlık canım.
    İyi Bayramlar...

    YanıtlaSil
  8. bizedede en çok sevilen çorbadır canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Benim de annem hep böyle yapar..İçine ne bulduysa katar, lezzeti hala farklıdır benim için:)))

    YanıtlaSil
  10. Elinize sağlık .harika bir görüntü iştahım kabardı :))sevgiler selamlar..

    YanıtlaSil
  11. Canım çok severek yaparım ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. çorba fev kaladenin fevkinde görünüyor. ellerine sağlık. kaseyi alıyorumm

    YanıtlaSil
  13. aşcıbaşı olduğumuz kesinde ,düdüğümüz pek ötmüyor elimciğim :) sevmediklerini yemiyorlar :( ne yapacağız bilemiyorum.

    bende bu şekilde yapıyorum ve harika oluyor ellerine emeklerine sağlık arkadaşım...

    YanıtlaSil
  14. oooooh mis gibi...
    ben içine bide ekmek doğrar öyle yerim...
    ellerine sağlık canım...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. reklamdelisi.blogspot.com16 Ağustos 2012 15:49

    -Tebrikler tombultarifler; ücretsiz reklam hakkı kazandınız.. Ücretsiz Site reklamı yapmak artık çok kolay. Yapmanız gereken sadece site adresinizi (reklamdelisi.blogspot.com) sitesine eklemek okadar.. Reklam, Sitenizin tanınması yolunda ilerlemesine hız katar. Reklam, sizin içeriklerinizle benzer yayın yapan diğer sitelerle rekabet gücünü arttırır.
    Vereceğeniz Reklamlarla diğer sitelere karşı, tanıtımınızı gören kişilerin hafızalarında daha fazla yer edinmesini sağlar..
    Not; Bu bildirim yalnızca haber değeri taşıyan güncel bloglara gönderilir..

    YanıtlaSil
  16. ellerine sağlık bende çok sık çorbama böyle değişiklikler yaparım şimdiden bayramın kutlu olsun sevgiler

    YanıtlaSil
  17. canım elifim ellerine sağlık.
    hayırlı bayramlar.

    YanıtlaSil
  18. Bence çorbaların şahı :)

    YanıtlaSil
  19. Ellerine sağlık.Sevdiklerinle birlikte mutlu bayramlar.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  20. en sonunda bloğuna girebildim,bayram ziyeretlere çıkmıştım,sana ulaşamadım,bugün 2 günü,umarım tatlı ve güzel geçiyoru bayramın,sevgiler.

    YanıtlaSil
  21. en sonunda bloğuna girebildim,bayram ziyeretlere çıkmıştım,sana ulaşamadım,bugün 2 günü,umarım tatlı ve güzel geçiyoru bayramın,sevgiler.

    YanıtlaSil
  22. Canım selamünaleküm ben geldim biraz geç oldu ama hüzünlü ve mutluyum..Mübarek beldelerden gelince sudan çıkmış balığa döndüm şimdi defalarca gidip geleni daha iyi anlıyorum..Üç aydır bedenim hasta hala oraları istediği için, aşk ateşi çok farklı sanki hala oraladayım ezanlar bana hala oralardan geliyor.. Ancak gidip de gelen anlar beni. Allah cümle isteyenlere de nasib etsin inşaallah..Blogun da çok güzel olmuş profil resmini de çok beğendim.. Kabe de site arkadaşlarıma diyerek çok dua ettim. Tavaf ederken Ümmeti Muhammed'e çok dua ettim..
    Orada tavaf edenleri bir görseniz erkeği kadını gözyaşları ile Allah'a dua ediyorlar müthiş bir şey. Çoook güzel bir dinimiz var... Rabbim yar ve yardımcın olsun....

    YanıtlaSil
  23. enfes gorunuyor! tum fotolar oyle, tebrik ederim arkadasim!

    YanıtlaSil

yorum var