..

21 Ekim 2012 Pazar

Salatalık Turşusu Nasıl Yapılır?





         Turşu tariflerimi paylaşmakta biraz geç kaldım, biliyorum. Biraz geç kurduğum için anca oldu, turşularım. Bayram öncesi , bir bayram temizliği yapayım dedim bloğumda. Bu yüzden bugün yayınlanıyorlar.
        Aslında turşunun hasını annem yapar. Ondan öğrendiğim şekilde yapıyorum turşularımı. Hele de salatalık turşusu, kesinlikle salataların, pizzaların vazgeçilmezi. Yapmasak olmazdı değil mi?



           Malzemeler:

  • 1 kg küçük kornişon salatalık
  • 2 -3 yemek kaşığı kayatuzu
  • 1 su bardağı sirke
  • 1 baş sarımsak (büyükçe)
  • 1 limon (dilimlenmiş)
  • bir avuç nohut
  • 1 tatlı kaşığı limon tuzu
  • Üzeri için maydanoz yada kereviz yaprakları

Yapılışı:
  1. Kornişon salatalıkların varsa sapları kesilir. Üzerine hafifçe küçük kesikler atılır ki sirke içeri girebilsin.
  2. Tuz, sirke,limon tuzu ve kaynayıp soğutulmuş su karıştırılır.(Su ılık olursa iyi olur)
  3. Kavanoza salatalıklar dizilir. Aralarına sarımsaklar ve nohutlar atılır. Limon yuvarlak dilimler halinde doğranır. Aralarına konur. 
  4. Üzerine hazırladığımız suyu dökeriz. Salatalıkların üzerini geçecek kadar, bu su ile doldururuz. Kapağı ile arasında 1-2 santim kadar boşluk kalsın.
Not: Limon tuzunu, salatalıkların sert kütür kütür olması için, nohutu mayalanmayı artırmak için, limon,maydanoz yada kereviz yapraklarını ise aromayı kuvvetlendirmek için kullanıyoruz.

13 yorum:

  1. Ellerinize sağlık çok nefis görünüyolar.Bayılırım salatalık turşusuna.

    YanıtlaSil
  2. O kadar şeyi evde yaparım bulaşmadığım tek turşu vardı. Ben sevmem, Devrim olursa yer ama neden yok demez....Afiyetle tüketin kış boyu:)))

    YanıtlaSil
  3. sabah sabah nasılda canım çekti.ellerine sağlık canım.afiyetle ye.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. bloğunun yeni yüzü süper olmuş canım ben yeni gördüm malum int sorunum vardı
    turşun renginden belli harika olmuş ellerine sağlık
    sevgiler hayırlı bayramlar:)

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık arkadaşım benim kızlarım çok seviyor kornişon turşuyu 3,5 kg yaptım..kıtır kıtır oldular..elleiren sağlıkk

    YanıtlaSil
  6. Canım bayılıyorum senin turşuların renklerine, ellerine sağlık.
    Ben de şimdiden bayramını kutluyorum:)

    YanıtlaSil
  7. Kesinlikle deneyeceğim geç kaldım ama :( yaptım hiç güzel olmadı elime aldığım an dağıldı neden oldu bilmiyorum :(

    YanıtlaSil
  8. Ah ah, ben yapmasını bilmem ama yemesini iyi bilirim :)
    İyi bayramlar.

    YanıtlaSil
  9. Kütür kütür yemek vardı şimdi..:))
    Ellerine sağlık canım..
    Hayırlı bayramlar.

    YanıtlaSil
  10. Bizim evde de salatalık turşusu sadece rus salatasında tüketilir,
    turşularınız renkleri ve duruşları ile tam kıvamında görünüyorlar,
    elinize sağlık,afiyetle yeyin,
    sevgiler,hayırlı bayramlar...

    YanıtlaSil
  11. Sağlıklı ve güzel bir Bayram dilerim.

    YanıtlaSil
  12. hayırlı akşamlar afıyetle yemek nasıp olsun

    YanıtlaSil
  13. Ellerine sağlık bende yeni yapabildim.
    sevgiler

    YanıtlaSil

yorum var