..

31 Ekim 2012 Çarşamba

Susamlı Nohut Salatası


               Merhabalar Sevgili Dostlar... Geçen süre zarfında, bir Kurban bayramı, bir de Cumhuriyet bayramını geride bıraktık. Her ikisini de büyük bir coşkuyla kutladık. Bayramlarla dolu tatilimiz oldu :)
               Tatil uzun olunca, tekrar bloğa dönüp tarifler paylaşmak da zor oldu haliyle. Epeydir bekleyen nohut salatam da böylece araya sıkışıverdi.
                Nohut salatası, hem besleyici, hem de hane halkına bakliyat yedirmenin başka yolu olduğu  için, favori salatalarım arasında. Ah bir de kabuklarını soyma kısmı olmasa :(
                Tavsiyemdir.

Malzemeler:

  • 1 büyükçe kase nohut (haşlanıp kabukları soyulmuş)
  • birkaç dal taze soğan
  • 2 adet salatalık (ben birini kullanmadım)
  • bir tutam maydanoz
  • küçük bir parça kırmızı lahana
  • 1 adet küçük kırmızı biber 
  • (maraş biberi)
  • üzeri için susam
  • sıvıyağ ve limon


Yapılışı:
  1. Nohutları derince bir kaseye alıyoruz.
  2. Soğan, lahana, maydanoz, kırmızı biber, salatalık hepsini küçük küçük doğruyoruz. Nohutların üzerine ekliyoruz. Tuzunu da ekliyoruz bu esnada.
  3. Bir küçük bardak yada kasede, limon suyu ve sıvıyağı karıştırıp kaseye ekliyoruz. Salatayı servis kaselerine alıp, üzerine susam serperek servis yapıyoruz. Afiyet Olsun...

13 yorum:

  1. Elifcim bayılırım ellerine sağlık,çekilişime beklerim sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Merhaba canım,çok teşekkürler güzel salata tarifin için,ellerine sağlık,burda http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/2012/10/susaml-nohut-salatas.html yayında,gene bekliyorum,selamlar :)

    YanıtlaSil
  3. canım çok güzel bir salata olmuş...
    yazdım bir kenara...
    mutlaka deneyeceğim...
    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık. Tadı damağıma geldi bile.

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağılık canım,ben bunu yerim yemek niyetine ,süper görüntü.

    YanıtlaSil
  6. Hiç denemedim ama nefis görünüyor ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  7. salata nefis olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Hımmm nohut salatası, çok güzel olur ellerine sağlık, öpüyorum

    YanıtlaSil
  9. şekercimmm,
    nefis görünüyor,nohut ne bereketli bir nimet,her yemeğe lezzetini katıyor,
    ellerine sağlık.
    mutlaka yaparım.
    güzel bir diler şeri,

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  10. ¡Qué bella propuesta me encanta ! abrazos y abrazos.

    YanıtlaSil
  11. Yaa kaç gUndür bakıyorum bu salataya ve sadece bakmakla kalıyorum.en kısa zamanda yapacağım ellerine sağlIk

    YanıtlaSil
  12. Değişik eline sağlık bizim evde yemeği çok sevilir pilavada katarım ama slatasını denemedim..sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Ellerinize sağlık susam ve nohut ikisi bir arada.. Çok leziz görünüyor...

    YanıtlaSil

yorum var