..

5 Kasım 2012 Pazartesi

Üzüm Marmelatı ve Tarım Ülkesi Olmak Üzerine




         Bir hayalim var benim, müsadeniz olursa anlatayım:
Türkiye, sağlıklı toplumun, sağlıklı yiyeceklerin, temiz hava, temiz su, temiz toprağın ülkesi olsun istiyorum. Bunu dünyada herkesin kabul ettiği düzeye çıkarabilmemiz mümkün değil mi?
           Türkiye'de GDO 'li hiçbir ürün üretilmesin istiyorum (Bunun yasalarca çok sıkı bir şekilde korunmasını, insan öldürmekle eşdeğer olmasını )  hatta bir o kadar da önemlisi,   dışarıdan hiçbir sağlığa zararlı ürün girememesini. Hibrit tohuma, ifrit kesilmiyelim mesela. Çünkü buna da gerek kalmasın, biz bunları çoktan aşmış olalım. Ülkemiz sınırlarını nasıl koruyorsa, tohumunu ve toprağını da o şekilde korusun istiyorum.       
          Mutfakta çocuklarımın, ailemin yemeğini ben hazırlıyorum. Fakat süt hazır, un hazır, ekmek hazır, yağ hazır vs. Sağlıklı olmak uğruna ekmeğimi, peynirimi, yoğurduğu kendim yapmaya çalışsam da sağlıksız ürünlerden ne kadar sağlıklı ekmekler üretebilirim ki.
         "_ Farkında mısınız bilmem, yeni nesil çürük". Bu benim değil, dün sabah, bakkalda karşılaştığım yaşlı bir teyzenin sözü.
          Benim iki kızım var. Birinde (ufak da olsa ) kalp sorunu, diğerinde astım var. Çevreme bakıyorum, en yakınıma, binamıza. Yukarıdan aşağıya doğru oturanları düşünüyorum. Biri böbrek hastası, biri kalp, ikisi kanser, biri ms, birinde kalsiyum eksikliği var (ileri düzeyde), ikisinde yüksek şeker, üçünde yüksek tansiyon, en sağlıklılarından ben de kansızlık, b 12 eksikliği vs...  Katılmamak elde değil, "Yeni nesil çürük."


      
           Eskiden bize okutulan bir şey vardı. "Türkiye tarım ülkesidir." İşte tam da bunu istiyorum. Tarım ülkesi olmak istiyorum, sağlıklı tarım yapan bir ülkenin, sağlıklı yiyecekleri ile beslenmek istiyorum. Tarım yapanı suçlamak değil niyetim (benim babam da çiftçidir bu arada) Tarım ilaçlarını onlar sokmuyor ya ülkeye, yada onlar üretmiyor ki sonuçta. Zararlı ise niye çiftçiye satılıyor bunlar. Yasadışı yollardan da almıyorlar üstelik.
           Gelin birlikte düşünelim ne yapabiliriz diye. İlk hayal kurup da bu hayalini gerçekleştiren biz olmayız ya ...
           Bugünkü tarife gelince, GDO'suz ve az ilaçlama ile üretilmiş olan üzümlerden yapılan marmelat. Ben de biliyorum GDO nedir, üzümde bu pek rastlanmaz. Bu şekilde, dikkati bu yöne çekmek istedim. Bu üzümler babamın üzüm bağından getirdiklerim. Dalından koparıldığı 15 gün  olduğu halde taş gibi duruyorlar.Nede salkımlarından kopup düşüyorlar.
          Baktım yemekle bitecek gibi değil, bir kısmından marmelat yaptım. Elimdeki üzüm sarı renkli ve kokusuz olanlardandı. O kadar tatlıydı ki şeker ilavesi yapmaya hiç gerek kalmadı. Şimdilik Kalın Sağlıcakla...

Malzemeler:
  • 2 kg tatlı üzüm
  • 3 su bardağı su
  • 1/2 limon suyu  
  • 1 adet kabuk tarçın

Yapılışı:
  1. Üzümleri, salkımından ayırdıktan sonra, derince bir tencereye alalım. (Ben üzümleri tencereye almadan önce tarttım 2 kg geldi)
  2. Üzerine 3 su bardağı su ekleyelim, kaynamaya bırakalım. (Benim üzümlerim çok sulu değillerdi, bu yüzden su ilavesi yaptım. Kullanılacak üzümün cinsine göre su oranını belirlemekte yarar var.)
  3. Üzümler yeterince yumuşayınca, süzgeçten geçirdim.
  4. Tekrar ocağa aldığım üzüm özü, kıvam almaya başlayınca, 1 tane kabuk tarçın attım. İndirmeden 4-5 dakika kadar önce ise limon sıktım. Ocaktan aldığım marmelatı sıcakken kavanoza koydum. Soğuyunca dolaba kaldırdım. Afiyet Olsun...

15 yorum:

  1. Canım yazdıklarına yürekten katılıyorum, yediklerimiz kimyasal silah gibi, nesilleri yavaş yavaş hasta ediyor.
    Böyle köyden getirilmiş doğal ürünlerle yaptıklarını paylaşıyorsun ya öyle imreniyorum ki sana...
    Afiyetler olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle haklısın ne güzel anlatmışsın yediklerimiz. bana en acı geleni, çocuklarımızı ve sevdiklerimizi yaptığımız yiyeceklerle hasta etmek. bize bunu yaptıranlar utansın ama biz de sesimizi duyuralım öyle değil mi ?
      köyden getirdiklerimi özellikle paylaşıyorum doğallığı korumak adına. senin de bunu fark etmene çok sevindim canım. sevgiler elifim...

      Sil
  2. Elifcim ellerine sağlık canım harika yazı olmuş.
    Hep tohumları değiştirdiler pazara bir gidiyorum her şeyin rengi farklı geliyor bana nerde Ayşe kadın fasulyesi zor bulur oldum.

    Biz Aksekili olunca üzümüm güzelleri bizdede yetişir pekmez sıkıldı bile Annem çok yapar bu reçelden ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi ama ? Ben sadece hepimizin düşündüğü bir şeyi paylaştım burada. Akseki'nin üzümlerini de merak ettim şimdi. Annenin eline sağlık arkadaşım. sevgiler selamlar...

      Sil
  3. oooh miss gibi kahvaltıda ekmeğe sür ye :))
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  4. ne yediğimizin ne de içtiğimizin içinde ne var bilmiyoruz. Her ne kadar evde tencere yemekleri ile çocuklarımızı beslesek de seninde dediğin gibi kullanılan malzemeler noktasında kilitleniyoruz...

    YanıtlaSil
  5. yazdıklarınıza sonuna kadar katılıyorum. yarama parmak bastınız resmen. her ne kadar birçok şeyi evde kendim yapsam da, kullandığımız malzemelerin nasıl olduğu şüpheli. gdo konusunda benim de çok endişelerim var. ama zirai ilaç bayisi olan dayımın dedikleri endişemi 2 katına çıkardı: "yeğenim siz gdo dan bu kadar korkacağınıza asıl kullanılan zirai ilaçlardan korkun" dedi. halbuki sirkeli suda bekletmeler, bol suda sürterek-fırçalayarak yıkamalar biraz olsun içimi rahatlatıyordu. ne yiyeceğimizi şaşar olduk artık. allah yardımcımız olsun, bu yolla para kazanan vicdansızlara da vicdan versin inşallah.

    YanıtlaSil
  6. Canim ya evet yeni nesil curuk. Rabbim kizlarina da sifa versin. Gerci ben bir az eski nesil sayilirim ama bende curugum . Oyle diyor esim:) Ahlayip ofliyamiyorum canimin istedigi gibi..
    Uzun harika bir meyve ve gercekten cekirdekli tuketmek gerek.
    Eline saglik olsun canim harika gozukuyor seffaf severim aynen boyle ...
    Ekmeye sur efiyetle ye.. Tartlar icinde kullanilir elmali kurabiyede elma yerine bu konulur..
    Harika olur hepsi..
    Fazla coztum ben galia..
    Afiyet yeyin canim..

    YanıtlaSil
  7. Canım tek amacımız bu ama elimden geldiğince direniyorum almıyorum, ama öyle bir zaman geliyorki artık çocuklar büyüyor senin kontrolunden çıkıyor öyle oluncada uzaktan kontrol zor oluyor. Var gücümlede onları bilinçlendirmeye çalışıyorum..
    Ellerine sağlık canım marmelat nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
  8. Üzümden hiç marmelat vaya reçel yapmadım yapmaya kalksam eminim burada alaçağım üzüm ziraat ilaçlı olaçaktır diğer aldığım sebze ve meyveler gibi.çok dikkat etmemize karşın evet kaçmak mümkün değil bu teknolojiden ,malesef en azını kullanmaya çalışıyoruz.kışın kış sebzesi yazın yaz meyvesi almaya çalışıyoruz.Yarın belki bizim torunlarımız bunu arar olaçaklar ,bu dünya nufüsunu doyurmak kolay olmayaçak,habire tüket habire tüket ve hızlı yaşa .Biz geldik ha gidiyoruz yarınlarda umut varmı acaba,elinize sağlık marmelat için

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık çok güzel görünüyor. Eşimin ailesi de köyde yaşıyor tamam her şey doğal diyoruz ama onlarda ilaç atıyor. Hormon değilmiş öyle diyorlar ama babaannemin ben küçükken yetiştirdiği domatesler gibi değil tadı. Onlar mis gibi kokar ve ekşimi ekşi olurdu.

    YanıtlaSil
  10. hmm cok lezzetli görünüyor. tarcin olmadanda güzel olmazmi sence. ben tarcin yemiyorum. ama tarcinsiz hayal edip ne kadar lezzetlidir diye düsünüyorum :) öpüyorum

    YanıtlaSil
  11. Ellerine sağlık. Üzümün reçeli de çok güzel oluyor. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Ahh canım yaa,kesinlikle haklısın yeni nesil çürük ama nasıl olmasınalr..
    Herşey katkılı,koruyucu,sucuklar,sosisler,cipsler..
    Resmen zehir saçıyorlar..
    Canım ellerine sağlık..
    Nefiss görünüyor.

    YanıtlaSil
  13. yine geçmiş olsun canım benim ,katılıyorum,elden bir şey gelmez ki,çocuklarıma evde yaptım her şeyi,biz bile çürüküz ne kalmış şimdiki nesile .İnşallah ileriye kendi bahçem olur,şimdiden düşünüyorum sağılıklı tohumları,kimseye güven kalmadı ki.Ellerine sağılık,reçelin süper olmuş.

    YanıtlaSil

yorum var