..

6 Aralık 2012 Perşembe

Çiğ Börek Yada Çi Börek






              Çiğ Börek yada Çi Börek Eskişehir' e özgü sanıyordum. Biraz araştırdıktan sonra ise, Kırım Tatar böreği olduğunu öğrendim. Şırbörek, çuborek diye söylenirmiş. Bir diğer söylenti ise, böreğin adının aslında Çi börek olduğu bunun ise Kıpçak türkçesinde "lezzetli" anlamına geldiği yönünde.
    Yapımı oldukça basit bu börek çeşidi, diğer yağda kızartılan hamurlar gibi, lezzetli. Denemeniz dileğiyle...

Malzemeler:
  • 3 su bardağı un (gerekirse biraz daha un ilavesi yapabilirsiniz)
  • 1,5 su bardağı kadar ılık su
  • 1 tatlı kaşığı tuz
İç Harcı İçin:
  • 1/2 kg kıyma
  • 1 orta boy soğan
  • 1 adet kabukları soyulmuş doğranmış domates
  • 1/2 demet maydanoz
  • tuz
  • karabiber
  • 1 çay kaşığı kimyon



Yapılışı:
  1. Un derince bir kaseye elenir, ortası açılır, tuz eklenerek, ılık su azar azar ilave edilerek, yoğurulur.
  2. Hamur dinlenmek için bir kenara, üzeri nemli bezle örtülerek alınır.
  3. Bu arada iç harcımız için gereken, malzemeleri bir kasede elimizle yoğururak hazırlamaya başlarız. Soğan ve maydanoz ince kıyılıp baharatlar ve tuz da kıymaya katılınca, biraz iç harcı yoğururuz.
  4. Hamurdan ceviz büyüklüğünde bezeler alarak, yuvarlarız. Kahve tabağı büyüklüğünde açıp, bir tarafına, haçtan koyarız. Kapatıp, kesme aparatı ile ile keseriz. Bu işlem aynı zamanda, hamurumuzun uç kısımlarının birleşmesini ve kıymanın kızarırken dışarıya çıkmamasını da sağlayacaktır.
  5. Bir tavaya kızgın yağ koyup, içine böreklerimizi atarız. Arkalı önlü kızartıp, kağıt havlu üzerine çıkarırız. Sıcak tüketilir. Afiyet Olsun...

20 yorum:

  1. Ellerinize sağlık,
    bir Eskişehirli olarak leziz göründüğünü söylemek istedim.
    Görüşmek üzere...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de bilecikliyim
      ankara'dan bilecik'e giderken yol üstünde pek çok yerde çibörekçiler vardır
      ayrıca beğenmene de sevindim canım

      Sil
  2. bayılırım hatta yatıya giderim gelsem kabul edermisin? :)
    ellerine sağlık afiyet olsun yarasınnn canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne demek hayatım
      misafir başımızla birlikte bizde :)

      Sil
  3. Günaydın.Adının çiğ börek olduğunu senden öğrendim.Ellerine sağlık enfes görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sana da günaydın canım
      beğenmene sevindim

      Sil
  4. kıymalı yemem ama peynirlisine bayılırım canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Ay çoook severim.Eskişehirde yemiştim..nasıl canım istedi şimdi...

    YanıtlaSil
  6. Canım,
    bayılırım bu tada. Yanında da miss gibi bir çayla ne kadar yediğimi bilmem. Ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  7. çiğ börek...
    çıtır çıtır çok güzel oluyor...
    daha önce denemiştim ve tadını çok beğenmiştim....
    canım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  8. MERHABA,tarifleriniz de anlatımınız da çok güzel.Ben bazen yemek yapmaya bile üşenirkan siz bir de yapım aşamalarını fotoğraflıyorsunuz,çok da faydalı oluyor benim için.Migren hastası olduğunuzu yazmışsınız,araştırmayı da seven biri olarak şu videoyu seyretmenizi tavsiye ederim 'dr serdar hakan çiftçi' .Ürünleri araştırın derim.Sağlıklı günler dilerim....

    YanıtlaSil
  9. eline sağlık canımm nefiss çok severim
    çok güzel görünüyor facedede beğendim az önce zaten :)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  10. ay birde bunlar kilo aldirmiyacak varya siler süpürürdüm :))
    ellerine saglik cok lezzetli olmuslar

    YanıtlaSil
  11. olsa bir tabak yerdim simdi.yanina bol da ayran.

    YanıtlaSil
  12. Ahh ne güzel olur:)))
    annem ne çok yapardı. Eline sağlık canım, sevgiler

    YanıtlaSil
  13. ellerine sağılık canım,yanına bir de sıcacık çay...mis gibi...

    YanıtlaSil
  14. merhabalarrrrrr
    paylastiginiz tarifler cok guzel
    ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  15. Bu börek tatarların böreğidir aslı çi börektir günümüze söylene söylene çiğ börek olmuştur ,yazının başında ki bilginiz doğrudur .Eskişehirde tatar çok olduğu için belki bu börek onların gibi olmuştur.ama aslı tatarlarındır.içinin kıymasını yaparken az su katarlar ki,kıymalı iç hamura daha iyi yayılsın diye.Bol yağda kızartırlar.Ben tatarlarla komşu olduğum zaman bu börekten çok yedim tadıda harikadır elinize sağlık

    YanıtlaSil
  16. gelsin gelsin lütfen 2lokma'ya gelsin :) çok güzel.

    YanıtlaSil
  17. gelsin, gelsin, 2lokma'ya gelsin, çok güzel :)

    YanıtlaSil

yorum var