..

19 Aralık 2012 Çarşamba

Etli Kabak Dolması




       Kabak dolması, eminim hepinizin yaptığı dolmalardan biridir. Benim dolmalar kategorimde de bulunsun istedim. Yeşil ile kırmızının muhteşem ahengi oluyor. Hele de içine bol dereotu girdiği zaman. İster etli yapın, ister zeytinyağlı, her ikisini de çok seviyorum. Mutlaka yoğurt olacak yanında. Bu da benim zevkim tabii. O zaman buyurun tarife...

Malzemeler:

  • 4 adet kabak
  • 1 çay  bardağı pirinç
  • 1 orta boy soğan
  • 1 demet dereotu
  • 200 gram dana kıyma
  • kuru nane, kırmızı pul biber, kimyon, kişniş
  • tuz
  • üzeri için domates
  • 2 yemek kaşığı domates salçası (biri içine diğeri yemeğin suyuna)


Yapılışı:
  1. Kabakların kabukları kabuk soyacağı ile tırtıkla. İçini oy, ve parmağına aldığın biraz tuzla içini tuzla.
  2. Pirinçleri birkaç kez ılık suda yıka. İçine kıyma, rendelenmiş soğan, doğranmış dereotu, baharatlar, tuz ve salçayı katıp, iyice karıştır.(Bu aşamayı elimle yapıyorum, biraz daha malzemeler birbirlerine karışsın diye)
  3. Kabakların içini bu harçla doldur. Domatesleri koyacak kadar boşluk bırak.
  4. Üzerine ikiye böldüğün domatesleri (çeri) kapat. 
  5.  1 kaşık salçayı biraz tuz ve suyla ez. Dolmaların üzerine dök. Üzerine 2 kaşık sıvıyağ gezdir. Kısık ateşte pişir. Afiyet Olsun...

18 yorum:

  1. Aynen canım, bende kabağı yoğurtsuz yiyemeyenlerdeniz ne yazık ki.
    Ellerine sağlık, kırmızı ve yeşilin uyumu gerçekten çok güzel MaşaAllah.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. Ayneeeen canım mutlaka yoğurt olacak yanında..:))
    Ellerine sağlık,bende çok severim hemde çok..

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık gerçekten kabak,patlıan ve biber dolmalarını çok severim.

    YanıtlaSil
  4. Canım ellerine sağlık eşim çok sever kabak dolmasını sunumda süper sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. ye tam benlik bir yemek yapmışsın canım...
    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  6. yoğurtla yemeye bayılırım...

    YanıtlaSil
  7. Ben bunu çokkkk severim kiii!

    YanıtlaSil
  8. of offf,olsaydı şimdi şeri'nin elinde bu tabak(hatta tencere)nasıl yerdi,
    bayıla bayıla,
    ellerine sağlık canım benim,

    öpüyorum,

    şeri...

    YanıtlaSil
  9. Çok şirinler bu yemek çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  10. Nefis görünüyor, ellerine sağlık olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Off bi severim bi severim. Ellerine sağlık güzelim.. haaa bu arada bende köylü kızıyım.Şimdi şehirli olsamda köyleri hala çok severim..Banada gel beklerim..

    YanıtlaSil
  12. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Ben bayılırım kıymalı dolmanın her çeşidine.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  13. mis gibi , inan görünce canım istedi elifciğim , emeklerine sağlık...

    YanıtlaSil
  14. bende arşive koymak için yapmıştım yayınlanmayı bekliyor hala...çok severim her haline bende.nefis olmuş ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  15. Gerçekten nefis bir görüntü, ellerine sağlık Elifcim..

    YanıtlaSil
  16. Selamlar arkadaşım etli kabak dolması çok lezzetli nefis gözüküyo ellerine saglık sizlere afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  17. ellerine sağlık tatlım bende çok severim
    kabak peygamber yemeği şifa olsun:)

    YanıtlaSil
  18. hımmmmm bayılırım ellerine sağlık çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil

yorum var