..

2 Ocak 2013 Çarşamba

Ayva Reçeli


         Hani bazen, ayva yerken, boğazımıza dizilir, bir türlü yutamayız ya... İşte bu ayvalar da onlardandı. Yutmayı beceremeyince, bende kendilerinden reçel yaptım, zira atmaya kıyılamıyacak kadar mevcuttu elimde.
        Uzuuun zamandır bekledi güzelim reçelim. Hatta öyle ki çoğu bitti azı kaldı bizim dolapta :) Tembellik mi desem fırsat falan mı desem bilmiyorum ama, reçeli gerçekten nefis. Hafif sert oluşu bir ayrı hoşuma gidiyor yerken. Sevenlere gelsin Gülen Ayva Reçelim...

Malzemeler:

  • 8 adet ayva
  • 4 su bardağı şeker
  • 5 su bardağı su
  • 1/2 limon


Yapılışı:
  1. Ayvaların kabukları soyulup, küçük küpler halinde doğranır.
  2. Ayvalar bir tencereye alınıp, çekirdeklerini de ilave ederek, haşlarız. Ayvalarımız yumuşayınca, ayvaları sudan ayırıp, bir süzgece alırız.
  3. Ayvaları haşladığımız suyun içine, şekeri ilave edip, bir iki fokurdatırız.Sonra ayva tanelerini de içine atıp, normal reçel kıvamına gelene kadar pişiririz.
  4. İndirmemize yakın, içine limon sıkıp, çok az daha ocakta tutup, sıcak sıcak kavanozlara doldururuz. Afiyet olsun...

   

20 yorum:

  1. RENGİ ŞAHANE GÖRÜNÜYOR, ELLERİNE SAĞLIK CANIM!

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık kaymak birde yanına:) sevgiler

    YanıtlaSil
  3. mammamiaaaaaaaaaaaaaaa bayilmiskooo harik agorunuyooorr mhhh tatmak isterdim yahu ;(((
    bende bloguma beklerimm

    YanıtlaSil
  4. bayılırımm kii..
    reçeller içinde tek geçerim ayva reçelini.
    ellerine sağlıkk canım.
    öpüldünn ki..
    sevgiyle..

    YanıtlaSil
  5. DEğişik yapmışsın canım. İlk bu şeklini okudum. Görüntü muhteşem. Afiyetle sağlıcakla tüketiniz.

    YanıtlaSil
  6. Sevenlere gelsin Gülen Ayva Reçelim...

    Çok hoşş Allah Razı olsun gerçekten çok güzel olmuş ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  7. bütün recerleri yerim ayva haric ama seninkisi harika görünüyor denemek isterdim :) ellerine saglik

    Mein Blog/Blogum

    YanıtlaSil
  8. Hmmm nefis görünüyor ben de severim, bana da gelsin gülen ayva reçeli .

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağılık canım,yazın arıyorum bazen bu reçeli,yaz için de bulundurmaya çalışıyorum.

    YanıtlaSil
  10. ayva reçelini herkes güzel yapamaz...
    ama seninki çok güzel benziyor...
    canım ellerine sağlık........

    YanıtlaSil
  11. ayva reçeli en beğendiğim ve severek yediğim reçel enteresan ve farklı bir tarif vermişsiniz.yapmaya çalışacağım..
    oyun oyna01

    YanıtlaSil
  12. canım ya çok tatlısın,yorumunla gülümsettin beni,inan aklıma geldiği gibi,
    ben olarak yazıyorum postlarımı,seninle tanışmayı çok isterdim,kimbilir bir gün bir yerde inşallah,bu arada reçel konusunda bende tembelim,ilk kez ayva reçeli yaptım geçen kış hala yayınlanmayı bekliyor resimlerim,senin reçelinde harika gözüküyor benimde sevdiğim reçelolduğuna göre en çok bana gelsin,,,,öpüyorum kendine iyi bak::))

    YanıtlaSil
  13. Bende çok severim ayva reçelini,pazartesi günü yapıcam inşAllah..
    Ellerine sağlık canım.
    nefiss görünüyor.

    YanıtlaSil
  14. Merhaba, ne güzel bir tesadüf ki şu an bizim mutfakda da ayva marmelatı kaynamakta... Geçen kış yapmaya fırsat olmamıştı, şükür bu kış yapıldı. Ellerinize sağlık, sağlık ve afiyetle...

    YanıtlaSil
  15. Ayva reçeli sevilmezmi.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  16. Bizim evde reçel çok pişer,ama neredeyse hiç yenmez.Benim için pişirip,hediye etmek çok keyifli.Ayvayı da nedense hayatımda hiç pişirmedim.Belki soyulması zor diye olabilir,elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  17. Hayırlı cumalar arkadaşım ayva reçeli mis gibi kokulu kokulu olmuştur ben hep rendeden çekip yapıyorum böyle küp küp kesmeside güzel olmuş ellerine saglık afiyetle yemek nasib olsun

    YanıtlaSil
  18. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor:) SELAMLAR

    YanıtlaSil
  19. Merhabalar:) Harika görünüyor ellerinize sağlık. Sizi de beklerim :) http://anneelindenyemeklerr.blogspot.com/

    YanıtlaSil

yorum var