..

7 Ocak 2013 Pazartesi

Sıvıyağlı Un Helvası (Sütsüz)


 Merhabalar Sevgili Dostlar. Un helvasını sevmeyen var mıdır? Bizim evde sevilerek tüketilir. Ben genelde, biraz margarin ve sıvıyağ karışımı ile sütlü yapardım. Bir akrabamızda, bu şekilde gördükten sonra, helvanın yumuşaklığına ve lezzetine bayıldım. Bu helvalar, arkadaşıma giderken yapılıp götürüldü. Yiyenler beğendi, zaten beğenilmeyecek gibi de değildi. Oldu ki helvayı sevmiyorsanız, yada pek meraklısı değilseniz bu tarifle bir daha deneyin derim. Sizler bizim gibi müptelası olacaksınız buna eminim. Kalın sağlıcakla...

Malzemeler:

  • 2 su bardağı şeker
  • 3 su bardağı su
  • 1,5 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı fındık
  • 12 kaşık tepeleme un (gerekirse ekleyiniz)


Yapılışı:
  1. Su ve şekeri bir küçük tencereye alıp, bir iki fokurdatıp kapatıyoruz.
  2. Teflon tencereye, sıvıyağ katıp, 12 kaşık tepeleme un ekliyoruz. Kokusu çıkana kadar kavuruyoruz.(hafif rengi sararsın, fakat fazla da kahverengimsi olmasın)
  3. İsteğe göre kavurma işleminin bitmesine yakın, isterseniz daha önce fındıkları da ekliyoruz. (Ben kavrulmuş hallerini daha çok sevdiğimden unu katıp karıştırınca çok geçmeden fındıkları da ekliyorum)
  4. Un resimdeki gibi hal alınca, tencereyi kenara çekiyoruz. İçine azar azar sıcak şekerli sudan ekleyerek, bir taraftan da hızlı hızlı karıştırarak, şekerli su ile unu birleştiriyoruz.(azar azar ekliyoruz çünkü topaklanmadan yapmak gerekiyor)
  5. Sonra tekrar ocağın üzerine getiriyoruz, biraz kısık ateşte karıştıra karıştıra pişmesini sağlıyoruz.
  6. Kenara aldığımız helvayı, biraz ılınınca istediğimiz şekli verip, servise sunuyoruz.
Not: Tereyağsız, margarinsiz yaptığımızda helvayı, daha yumuşak oluyor ve ayrıca soğuyunca da sertleşme olmuyor, ertesi günde bile yumuşacık haliyle tüketebiliyoruz.


41 yorum:

  1. KİM SEVMEZ UN HELVASINI
    ELLERİNE SAĞLIK
    ELLERİN DERT GÖRMESİN
    HAYIRLI AKŞAMLAR

    YanıtlaSil
  2. ben bunu denerim.Bizde eskiden kavurduk elimiz yanardı bu çok pratik elin dert görmesin canım

    YanıtlaSil
  3. harika görünüyor ellerine saglik, helvayi pek yapmam ama cok severim :)

    YanıtlaSil
  4. kesinlikle deneyeceğim, ellerine sağlık canım , sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Kesinlikle denerim,çok severim un helvasını.Ellerine sağlık çok güzel görünüyor:))

    YanıtlaSil
  6. Ben kokusunu bile almaya başladım beynim oyun oynuyor yada. Komsu helva yaptı:)) ellerine saglık

    YanıtlaSil
  7. Şahane bir tariffffff..Çok secerim. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. off hemde fındıklı zaten çok severiz un helvasını ailecek birde sıvıyağlı deneyeyim nefis görünüyor ellerine sağlık canım sevgiler:)

    YanıtlaSil
  9. ben de öyle yaparım,sıvı yağı ile ,şurubu tembeliğim tutmazsa önceden hazırlarım,yani neredeyse soğumuş katarım,daha pratik geliyor,sonra kaynatırım,en son üstü çikolata ile yaptım,bayıldım,bak bu arkadaşımın un helvasına ,çikolata fikri ondan :http://anneanneninemekleri.blogspot.com/,çocuklar çikolatalıya tam bayılacaklar,aslında aklımda un helvası ,ama gün sayıyorum,büyük kızım geldiğinde yaparım,çok seviyor helvayı.Ellerine sağılık canım ve afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  10. hımmm.nefis nefisss.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Bir ilki daha gördüm çok da güzel olmuş ellerine sağlık canım Allah'a emanet ol..

    YanıtlaSil
  12. Denendi ve tam not aldı ev halkından:) teşekkürler canım:)

    YanıtlaSil
  13. siviyagla hic denememistim..ellerine saglik canim bu sekilde ins..deneyecegim zira goruntu cokkk lezeetli :)

    YanıtlaSil
  14. off offf yemede yanında yat!denir ya aynen öyle olmuş canım benim,
    helva sevilmezmi hiç?hele o un ve yağ kavrulurken mutfağa yayılan mis kokusu,
    ellerine sağlık,afiyet şifa olsun yemek kısmet olanlara,

    sevgilerimle,
    şeri...

    YanıtlaSil
  15. elinize sağlık...12 kaşık tepeleme un (gerekirse ekleyiniz)demişsiniz.nereden anlayacağız gerekip gerekmediğini.siz eklediniz mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba canikom
      öncelikle soruna cevap vereyim ben eklemedim
      ama tepeleme diyoruz fakat herkes aynı miktarda tepelemeyi yakalayamayabilir ben bunun için böyle bir açık kapı bıraktım
      yukardaki yapılışını gösteren fotolarda birinci fotodaki hali unu yağla buluşturduğumda malzememin almış olduğu durumda olursa gerek kalmaz un eklemeye
      ben sana böyle açıklama yapmış olayım
      ben daha yumuşak seviyorum helvayı bazıları biraz daha sert sever bu biraz da sizin damak tadınıza kalmış bir durum aslında
      ayrıca yağ oranını ve diğer oranları yarıya indirerek bir deneme yapabilirsiniz böylece kendi damak tadınızı da yakalamış olursunuz
      umarım faydalı olabilmişimdir
      yine beklerim...

      Sil
  16. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Kuzum ara tatilde geldiğinde deneyeceğim. Bayılır un helvasına.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  17. hep annemde yedim..nasıl yaptığını hiç bilmiyorum:))) ama tadını bende seviyorum..ellerine sağlık harika görünüyor...

    YanıtlaSil
  18. çok tşk ederim detaylı cevabınız için ...deneyeceğim.selamlar...........

    YanıtlaSil
  19. süper bi tarif daha önce de un helvası yapardım ama süt ve margarinle.şimdi denedim .hatta şu an helva dinleniyor.yumuşacık mis gibi olmuş..tarifinizi birebir uyguladım sonuç harika.teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmene çok sevindim ikiz anne
      ayrıca tekrar gelip yorum bırakmana da öyle
      yine beklerim canım
      kal sağlıcakla

      Sil
  20. şimdi yapıcam konu komşuya dağıtmak için inş rezil olmam yaa ilk defa yapıcam...bu arada ceviz katacam ben..

    YanıtlaSil
  21. Süper bir tarif hemen hanıma yaptırmam lazım, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  22. tariflerinizi uzun süredir takip ediyorum hemen deneyeceğim teşekkürler

    YanıtlaSil
  23. tarifleriniz harika devamını bekliyoruz ...

    YanıtlaSil
  24. harikasınız...ilk defa yapmama rağmen mükemmel oldu..belki ben yaptığım için öyle geliyorda olabilir :)

    YanıtlaSil
  25. gerçekten harika,ilk defa yapmama rağmen mükemmel oldu,belki ben yaptığım için bana öyle geliyordur :)elinize emeğinize sağlık..

    YanıtlaSil
  26. gecenin 4 ünde insan inn can i un helvasi çeker mi gerçekten çok güzel oldu fakat birazcik daha şeker gerekiyor ayrıca hindistan cevizi ile de çok güzel oluyor

    YanıtlaSil
  27. denedim çok güzel oldu....en kısa zamanda tekrar yapmam isteniyor...paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil
  28. şimdi yaptım tüm babamla tek olduğumuz için malzemeleri yarıya indirdim fındıkta yoktu ama olmadı çok garip bişey oldu :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nermin hanım kesinlikle ölçülerde bir yanlışlık yoktur. Bu ölçüler benim her zaman kullandığım ölçülerdir ve ben sık yaparım bu helvayı. Ölçüyü yarıya indirebilirsiniz tabi eğer fındık koymadıysanız o zaman biraz daha un ilavesi yapmanız gerekirdi nitekim katı malzeme olarak o da var.

      Sil
  29. Hayyyyyy bi tatlıııııııı

    YanıtlaSil
  30. tarifi bugun yaptim o kadar cok begendim ve o kadar cok begenildi ki tesekkuru borc bildim..

    YanıtlaSil
  31. süper yha bu tarif un helvası tarifi bence harika olmuş elinize sağlık

    YanıtlaSil
  32. Canım ben un helvasını çok severim bu tarifi 4 kez yaptım hep bunu yapıyorum çok güzel oluyor sağolasın:)

    YanıtlaSil
  33. Sıvıyağ 1.5 bardak koydum vıcık vıcık kaldı... Yağıma günah oldu... Ne biçim tarif bu. Çok sinirlendim şuan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu ölçüler benim her zaman yaptığım ölçüdür tarifimde bir sorun yok vıcık vıcık dediğiniz şey yukardaki resimde sıvı hali olmasın ocakta pişirdikçe de katılaşacak çünkü
      sıvıyağla unu kavurunca ocaktan indirip şerbet eklemediniz mi sonra ocağa alıp tekrar pişirmedinizmi
      kesin bir yerde büyük bir yanlışlık var açıklasaydınız daha yardımcı olabilirdim
      ama sizden önce birçok kişinin de deneyip memnun kaldığı son derece basit ve açıklayıcı bir tarifdir ne biçim falan değildir kısaca

      Sil
  34. Elinize sağlık çok lezzetli bir helvadır un helvası

    YanıtlaSil

yorum var