..

10 Ekim 2013 Perşembe

Domates Soslu Buğday Salatası


                        Buğdayı tıpkı bulgur gibi çok seviyorum. Çocuklara bir keşkek bir de çorbasını yedirebildiğim bu tahıl  bu kez salata ile eşlik etti soframıza. Küçük dokunuşlar yaptım sadece. Benim elimdeki malzemelerimle böyle bir salata çıktı ortaya. Buğday salatasının değişik hallerine denemeye karar vermemle buğday aşkı yeniden depreşti bende. Sofrada en çok bu salatayı yedim diyebilirim. Kızlar ve babamız ise  birer kaşık denediler o kadar.

Malzemeler:

  • 2 su bardağı haşlanmış buğday
  • 1 büyük domates
  • 5-6 adet az tuzlu siyah zeytin
  • 5-6 adet kırma yeşil zeytin
  • 1 küçük çay bardağı haşlanmış mısır
  • birer tutam dereotu,maydanoz,taze nane 
  • sıvıyağ
  • isteğe göre 1 tatlı kaşığı nar ekşisi

Yapılışı:
  1. Domatesin kabuğu soyulup, doğranır. Biraz sıvıyağ ve az tuzla kavrulur.(Suyu fazla olursa suyunun hepsini ilave etmeyin)
  2. Bir kaseye buğday, domates sosu, tuz, yağ, mısır ve dilimlenmiş zeytinler birlikte harmanlanır.
  3. Üzerine ince doğranmış dereotu, nane ve maydanoz eklenerek servis yapılır. Afiyet Olsun...


               

3 yorum:

  1. Bugdayi bende cok severim lakin nerde kullanacagimi bilemiyorum,paylastigin iyi oldu afiyet olsun ellerine saglik daha cok denemeler yap olur mu:)

    YanıtlaSil
  2. Elinize sağlık. Ben de denicem ilk fırsatta.

    YanıtlaSil
  3. Buğdayı ben de yeni kullanmaya başladım salatalarda,çok nefis oluyor :)
    Bu şekilde de denemeliyim inşAlLah.
    Ellerine sağlık canım.
    Hayırlı akşamlar..

    YanıtlaSil

yorum var