..

12 Ekim 2013 Cumartesi

Nutella Tabanlı Limonlu İrmik Pastası ve Limon Kürü Tarifi



              Aslında herşey, buzdolabındaki, artan kek ve bisküvilerimi değerlendirmek istememle ortaya çıktı. Truf hazırlamak için dolaptaki nutellayı tercih ettim, kıvam alması içinse, tereyağ ilave yaptım. Baktım yenecek gibi değil (çoook tatlı) içim bayıldı resmen, bunu limonla biraz ferahtayım dedim. Sonra hafif bir tatlı olan irmik tatlısını eklemek aklıma geldi ve bence tam anlamıyla bir irmik pastası oldu. 

                       Tadı mı nasıldı? Üst kısımdaki limonun muhteşem tadı, alta doğru indikçe yerini çikolata tadına bırakıyor. Dolabımızda gidip gelip bir dilim yemek istememe sebep oldu. Limon ve nutella muhteşem ikili oldu . Tavsiyemdir.
  Limon kürünün tarifini Sevgili 100'de100 Marifet 'den aldım. Kendisine teşekkür ediyorum bu paylaşımı için, limon aşkına en yakışır şey bence. 



Nutella tabanı için Malzemeler:

  • 3,5 su bardağı rondoda çekilmiş artan kekler
  • 1,5 yemek kaşığı oda sıcaklığında tereyağ
  • 5 yemek kaşığı nutella
  • 1/2 su bardağı çekilmiş ceviz
  • 1 limon kabuğu rendesi
İrmikli Bölümü İçin Malzemeler:
  • 4 su bardağı süt
  • 7 yemek kaşığı şeker
  • 1 limon kabuğu
  • 1 paket vanilin 
  • 8-9 yemek kaşığı irmik

Limon Kürü İçin Malzemeler:
  • 1/2 çay bardağından az fazla limon suyu
  • 1 çay bardağı + 2 kaşık tozşeker
  • 2 yumurta
  • 3 limon rendesi
  • 100 gram tereyağ (oda sıcaklığında)

Yapılışı:
  1. Pastamıza, tabanını hazırlamakla işe başlıyoruz. Öncelikle bir derince kasede, kek,tereyağ,nutella,ceviz ve limon kabuğunu karıştırıp, yoğuruyoruz. Bunu tart kalıbınına düzgün bir şekilde yayıyoruz, elimizle bastırıyoruz. (Ben altına yağlı kağıt da serdim.) Buzdolabına kaldırıyoruz.
  2.  İrmikli bölümünü yapmaya başlıyoruz. Sütün içine şeker ve irmiğe katıyoruz. Kıvam alıncaya kadar karıştırarak pişiriyoruz. İnmesine yakın limon kabuğu rendesini ekliyoruz. İndirince vanilini de ilave edip, hafif ılınması için kenara alıyoruz. Sonra irmikli tatlıyı, nutallalı tabanın üzerine düzgün bir şekilde yayıyoruz. Yine ılınınca buzdolabına kaldırıyoruz.
  3. Limon kürünü üzerine düzgün şekilde sürüp, servis yapıyoruz. İsterseniz, bir gece dolapta bekletin böyle de güzel oluyor...Afiyet Olsun.



Limon Kürünün Tarifi:

  1.  Limon kürü için limon suyunu küçük bir tencereye alıyoruz. Şekeri ilave ediyoruz, yumurtayı ilave ediyoruz karıştırıyoruz. Ocağa koyup, koyulaşmasını bekliyoruz. Koyulaşmasına yakın limon kabuğunu katıp, kıvam alınca ocaktan alıyoruz. Biraz ılıdıktan sonra, tereyağını katıyoruz  ve iyice çırpıyoruz. Limon kürümüz hazır oluyor. Kavanoza alınıp dolapta bekletilebiliyormuş. Cheesecake için çok güzel bir tarif bu. Şahsen ben de bayıldım. Tarif için 100'de 100 Marifet 'e teşekkür ediyorum. 

11 yorum:

  1. ellerine sağlık canım,limonluysa her haline varım ben..
    şimdiden mutlu bayramlar diler,öperim canım.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. canım ellerine sağlık.sevgılerımı bırakıyorum.

    YanıtlaSil
  3. Selamünaleyküm kurban bayramın şimdiden mübarek olsun.. Tarif çok güzel ellerine sağlık işlerinde Allah kolaylık versin canım.. Hızına yetişemiyorum maşaAllah! :)

    YanıtlaSil
  4. Selamünaleyküm canısı buraya kadar koktu limonun mis kokusu sanki,şifa olsun.
    Şimdiden kutluyorum bayramını senin ve ailenin Allah ağız tadıyşla geçirmeyi nasip etsin.

    YanıtlaSil
  5. Süper ellerinize sağlık ve iyibayramlar.

    YanıtlaSil
  6. Ellerine emeklerine sağlık canım arkadaşım. Muhteşem görünüyor nasıl canım çekti anlatamam...:)
    Size afiyetler olsun...Mutlu bayramlar öpüyorum....:)))

    YanıtlaSil
  7. Kuzum bu ne enfes bir şey böyle. Herşeye yetip bir de bunları hazırlıyorsun ya hayranım valla. İdolümsün. Öpüyorum. Sağlıcakla

    YanıtlaSil
  8. of of ablam neler yapmış öyle.ellerine sağlık.harika görünüyor.sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık...ben uğraşmayayım da hazır yapılmışından yiyeyim olmaz mı Elifcim :)
    bayramın mübarek olsun...sağlıkla...

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Elif ellerine sağlık gerçekten harika olmuş. Hayırlı Bayramlar..

    YanıtlaSil
  11. tarif çok güzel geldi gözüme limonlu limonlu yapasım geldi ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil

yorum var