..

3 Mart 2015 Salı

Porsiyonluk Güveç





 Güveci bu şekilde porsiyonluk olarak yapmayı seviyorum.
 Ben kaşar kullanmadım fakat siz isterseniz domates dilimi yerine üzerine kaşar da koyabilirsiniz.
 Güvecin içine patates yada havuç gibi sebzeler koymadım. Bunun yerine soğan, sarımsak, domates ve iki çeşit biber kullandım.
  Sade ve klasik güveç oldu. Tadı tuzu da tam yerinde ve pişmesi de gayet başarılıydı.
   Bizim evde kuzu eti yenilmediğinden dana eti kullanıyorum. Bu da güveci çiğ şekilde fırınlamaktan beni alıkoyuyor. Malum dana etinin pişmesi epey zaman alabiliyor. Bunun yerine eti daha önceden pişiriyorum. Ona eşlik etsin diye sebzeleri de hafifçe soteledim. Böylece hem pişmemiş durumu olmadı hem de sabahtan hazırlayıp, akşam yemeğine fırınlaması kaldı. Önerilir...


 
Malzemeler:
  • 500 gram, dana eti
  • 2 orta boy soğan
  • 4 diş sarımsak
  • 2 büyük domates
  • 1 kapya biber
  • 1 çarliston biber
  • sıcak su
  • karabiber, tuz, kırmızı toz biber, pul biber isteğe göre kekik

Yapılışı:
  1. Eti bir tencereye alıp, üzerine çok az sıvıyağ ekliyoruz. Kapağı kapalı olarak suyunu çekene kadar pişiriyoruz. Sonra etlere bakıyoruz yeterince yumuşak değilse,  biraz da su ekleyip yumuşayana kadar pişiriyoruz. (Bu esnada düdüklü de kullanabilirsiniz)
  2. Soğanları küp küp doğruyoruz. Bir tencereye alıp biraz sıvıyağ ile kavuruyoruz, sarımsakları ekliyoruz, pişirdiğimiz eti de bu tencereye ekleyip şöyle biraz kavuruyoruz.
  3. Kavurduğumuz eti, dibi yağlanmış küçük güveç kaplarına paylaştırıyoruz.
  4.  Domatesin birinden 4 yuvarlak dilim kesip kenara alıyoruz. (Bunlar üzerine kapatılacak) Yine aynı tavayı kullanabilirsiniz, domateslerin kabuklarını soyup küp küp doğruyoruz, her iki biberi de küçük küçük doğruyoruz. Baharatları da ekleyip, güveç kaplarının üzerine paylaştırıyoruz. Üzerine güvece bir parmak kalana kadar sıcak su ekliyoruz.
  5.  En son ayırdığımız dilim domatesleri de güvecin üzerine kapatıp, fırına alıyoruz. Fırında 160 - 170 derecede üzeri üzeri kızarana kadar pişiriyoruz. Afiyet Olsun

1 yorum:

  1. Ellerine saglik olsun canim.. Guvec getirdim Turkiyeden kendime yuk ederek ama gel gor ki bir kere kullandim :)) Cikarsa iyi olacak dolaptan ...

    YanıtlaSil

yorum var