..

17 Mayıs 2015 Pazar

Çikolatalı Mozaik Pasta



  Yeni haftaya tatlı tatlı başlıyalım istedim. Merhabalar...
Mozaik pasta aşkı, belliğimin en derinlerinde yer alan büyük bir aşktır bende.
Hem çocukluğumu hem de o dönemlerden damağımda yer alan muhteşem tadı hatırlatır.
Ben bu kez mozaik pastaya, bol bol çikolata ekledim. Ekledim ve müthiş lezzetli bir şey ortaya çıktı.
Arkadaş günümde yaptığım bu pastanın ölçüsünü ben bol tuttum.
Siz isterseniz kalıbınızın boyutuna göre azaltabilirsiniz. Mantık aynı nasıl olsa...
Benim gibi mozaik pasta hayranlarına gelsin bol bol çikolata ve fındığıyla birlikte :)

Malzemeler:

  • 200 gram margarin
  • 3 su bardağı süt
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 80 gram sütlü çikolata
  • 3 kaşık kakao
  • 1 portakalın kabuğunun rendesi
  • 3 paket kadar petibör bisküvi
Üzeri için;
  • 2 paket sütlü çikolata
  • 12 yemek kaşığı krema
  • 1 su bardağı iri çekilmiş fındık
Yapılışı;
  1. Margarini eritin, iine kakao, toz şeker, bir paket çikolata, süt koyup, kaynayıncaya adar karıştır. Kaynayınca ocaktan al ılısın.
  2. Rendelenmiş portakal kabuğu rendesini ekle (Eğer fındığı dışına değil de içine koymak isterseniz bu esnada ekleyin)
  3. Bisküvileri irice parçala karıştır 10 dakika beklet. Sonra streç film ile kapladığınız kek kalıbınıza dökün. Bir gece buzdolabında bekletin.
  4. Çikolataya krema ekleyip, benmari usulü eritin. Kalıptan çıkardığınız mozaik pastanın üzerine çikolata sosunu dökün ve en üstüne de fındık kırığı ekleyip servis yapın.

6 yorum:

  1. sabah sabah olsada yesem dedim canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Güzel sunumuyla lezzetli gözüküyor, ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel görünüyor. Kızım bayılır bu tada. Ellerine sağlık.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  4. Ellerine saglik canim. Cikolatali lezzet olsun bana keyfim yerinde oluyor :))

    YanıtlaSil
  5. benim bildiğimden çok farklı bir tarif, malzemelerinden lezzetli olduğunu anlamak mümkün ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil

yorum var