..

30 Ağustos 2015 Pazar

Şeftali Kompostosu


  Mutlu, huzurlu bir hafta olması dileğiyle.
 
  Rabbim askerimize, polisimize ve bütün güvenlik güçlerimize yardım etsin inşallah.
   Yeni bir gün geçmiyor ki şehit haberleri alalım. Şehitlik dinimizce çok yüksek bir mertebe tabi ona inancımız tam. Lakin insanın içi acıyor, böyle kalleşçe kendi içimizden çıkıp düşman kesilen insanları gördükçe soğukkanlılık ve iyi niyeti korumak pek de mümkün olmuyor.
   Rabbim geçmişte olduğu gibi, bugün de niyeti vatana ve millete zarar olacak, her türlü planı tersine çevirsin inşallah. Türk milletinin tarih boyu, bir iç mekanızması var olduğuna inanırım ben. Bir çeşit otokontrol sistemi. Tam da tam bitirdik, tam inandırdık, tam oyuna getirdik dedikleri zamanlarda ortaya çıkan ve herşeyi tersine döndüren o güç. Siz ne derseniz deyin, ben dua gücü diyorum.
    Son günlerde, internette bir takım paylaşımlar görüyorum. İşte beyaz sarıklılar, yeşil sarıklılar meselesi. Çanakkale'yi madem ki onlar kurtarmış da, Osmanlının yenildiği diğer savaşlarda nerdelermiş falan.
Ben bütün bunları inanç eksikliği, bilgi yetersizliği olarak algılıyorum. Kaynak olarak da yüce kitabımız Kuran-ı Kerim'i gösteriyorum.Şehitlerin ölü olmayıp diri olduğu hakikati Al-i İmran suresinde de şöyle beyan buyrulmaktadır: “Allah yolunda öldürülenleri sakın ölüler zannetmeyin! Bilakis onlar diridirler; Rab’leri katında rızıklanırlar. Allah’ın fazlından verdiği nimetlerle mutludurlar. Ayrıca, henüz kendilerine katılmamış olan şehit kardeşlerine de hiç bir korku ve keder bulunmadığı müjdesinin sevincini duymaktadırlar. Onlar, Allah’tan gelen bir nimet ve keremin müjdesi ile sevinirler. Muhakkak ki Allah-u Teâlâ müminlerin ecrini zayi etmez.” (Al-i İmran 169-171)
   Kuran'da yazılan her ayete tam olarak iman ettik, inandık. Amin.




Malzemeler;

  • 1 kg su
  • 5 adet şeftali
  • 1 su bardağına yakın şeker
  • 1/2 limon suyu
  • isteğe göre kuşüzümü, taze badem, kabuk tarçın vb.
Yapılışı;
  1. Suyu tencereye alıp, şeker kullanacaksanız, tarçını ekleyip, kaynamaya alıyoruz. Limonu sıkıp, kaynatırken, şeftaliler hazırlanıyor.
  2. Şeftaliler, kabukları soyulup, küp küp doğranıp, kaynayan şerbete atılıyor.
  3. Şeftaliler hafif yumuşayınca ocağın altı kapatılır sıcakken kuş üzümü atılır. Soğuyunca tüketilir. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorum var